I
irix
Oude Multikabelklanten hadden de mogelijkheid om een eigen mailserver te draaien.
Helaas kan ik zelf al niets meer aanpassen na de migratie naar Ziggo, maargoed.
Vandaag lag mijn internet er voor de 3e keer binnen 2 weken uit. Na het resetten van het modem kreeg ik opeens een nieuw IP adres. Dit was natuurlijk behoorlijk balen omdat ik nu bijna 70 sites die ik host kan aanpassen naar het nieuwe IP adres.
Na dit allemaal gedaan te hebben heb ik nu, zo'n 10 uur later, nog steeds geen enkele e-mail binnen. Conclusie: Eigen mailserver stuurt de mails niet door naar mijn NIEUWE IP adres, wellicht wel naar het oude?
Wordt dit automatisch aangepast of moet er wat mee gebeuren van Ziggo uit?
Helaas kan ik zelf al niets meer aanpassen na de migratie naar Ziggo, maargoed.
Vandaag lag mijn internet er voor de 3e keer binnen 2 weken uit. Na het resetten van het modem kreeg ik opeens een nieuw IP adres. Dit was natuurlijk behoorlijk balen omdat ik nu bijna 70 sites die ik host kan aanpassen naar het nieuwe IP adres.
Na dit allemaal gedaan te hebben heb ik nu, zo'n 10 uur later, nog steeds geen enkele e-mail binnen. Conclusie: Eigen mailserver stuurt de mails niet door naar mijn NIEUWE IP adres, wellicht wel naar het oude?
Wordt dit automatisch aangepast of moet er wat mee gebeuren van Ziggo uit?
