F
frank879
Ik heb m.i.v. 1 mei mijn contract gewijzigd in een Horizon-contract.
Aangezien ik al jaren UPC-gebruiker ben vroeg ik of er ook kortingen waren aangezien nieuwe abbonnee's die wel krijgen.
Mij werd telefonisch toegezegd:
1. zes maanden "blijf bij UPC korting"
2. 3 maanden gratis telefonie bellen onbeperkt altijd
3. 3 maanden gratis ere-divisielive, ondanks dat ik die al had
4. niet in rekening brengen van 25 euro 1-malige kosten.
Ik vond dit een prima deal en ben dus ook weer met UPC verder gegaan hoewel ik elders goedkoper uit kon zijn.
Maar nu komt het: Ik heb 4 of 5 keer gebeld om de afspraken op papier/mail te krijgen want ik had hier en daar en gehoord dat e.e.a. momenteel bij UPC niet lekker liep.
Ondanks allerlei toezeggingen dus niets op papier/mail ontvangen.
In mijn laatste gesprek werd mij verteld: ja meneer alles wat u verteld staat hier vermeld en komt u op de rekening tegen, dan ziet u het vanzelf. Ik was te goeder trouw en heb dus niets op papier maar nu wel een nota met datum 19 juni gekregen waar bepaalde toezeggingen niet zijn nagekomen en andere dingen zelfs extra in rekening worden gebracht.
Ik heb hier over gebeld en kreeg te horen : meneer we kunnen niets voor u betekenen want er staat niets in de interactie". Dit was dus waar ik al bang voor was en heb niet voor niets enkele malen om een papieren bevestiging (of mail ) verzocht.
Wat is er nu niet nagekomen van wat wel telefonisch was toegezegd:
1. eredivisie-live is gewoon in rekening gebracht i.p.v. de 3 maanden gratis
2. het weigeren van geblokkeerde nummers wordt plotseling in rekening gebracht, was voorheen altijd gratis.
3. de eenmalige kosten van 25 euro worden ondanks de telefonische afspraken wel in rekening gebracht.
Ik voel me zwaar belazerd en sta op het punt om aangifte van oplichting te doen en de Nationale Ombudsman in te schakelen. Ik heb namelijk het idee dat UPC op valse gronden klanten probeert vast te houden, mooie toezeggingen doen die later niet waargemaakt (kunnen worden) en de klant heeft niets op papier.
Wat ook vreemd is dat je vroeger altijd een rekening kon fiateren, maar nu hanteert men plotseling allerlei vreemde incassodata. Gevolg in mij n geval datum incasso ligt voor de salarisuitbetaling e zaql gestorneerd worden. Komt met de volgende rekening wel weer goed, maar toch, niet erg klantvriendelijk en zeker niet door dit zonder enige aankondiging te doen.
Tot slot mijn jarenlange vertrouwen in UPC (wat ik ook op mijn werk en vriendenkring verkondigde) is in 1 keer van het cijfer 10 (erg veel vertrouwen) gedaald tot het cijfer 1 (totaal geen vertrouwen meer), daar komt ook bij dat Horizon voor geen meter werkt, de internetsnelheid van mijn abonnement zou 100 MB moeten zijn, ik haal net de 26 mb, monteur er bij gehad en die begreep het ook niet.
Tja al met al plotseling 1 en al droefenis over UPC.
Groeten.
[/b]
Aangezien ik al jaren UPC-gebruiker ben vroeg ik of er ook kortingen waren aangezien nieuwe abbonnee's die wel krijgen.
Mij werd telefonisch toegezegd:
1. zes maanden "blijf bij UPC korting"
2. 3 maanden gratis telefonie bellen onbeperkt altijd
3. 3 maanden gratis ere-divisielive, ondanks dat ik die al had
4. niet in rekening brengen van 25 euro 1-malige kosten.
Ik vond dit een prima deal en ben dus ook weer met UPC verder gegaan hoewel ik elders goedkoper uit kon zijn.
Maar nu komt het: Ik heb 4 of 5 keer gebeld om de afspraken op papier/mail te krijgen want ik had hier en daar en gehoord dat e.e.a. momenteel bij UPC niet lekker liep.
Ondanks allerlei toezeggingen dus niets op papier/mail ontvangen.
In mijn laatste gesprek werd mij verteld: ja meneer alles wat u verteld staat hier vermeld en komt u op de rekening tegen, dan ziet u het vanzelf. Ik was te goeder trouw en heb dus niets op papier maar nu wel een nota met datum 19 juni gekregen waar bepaalde toezeggingen niet zijn nagekomen en andere dingen zelfs extra in rekening worden gebracht.
Ik heb hier over gebeld en kreeg te horen : meneer we kunnen niets voor u betekenen want er staat niets in de interactie". Dit was dus waar ik al bang voor was en heb niet voor niets enkele malen om een papieren bevestiging (of mail ) verzocht.
Wat is er nu niet nagekomen van wat wel telefonisch was toegezegd:
1. eredivisie-live is gewoon in rekening gebracht i.p.v. de 3 maanden gratis
2. het weigeren van geblokkeerde nummers wordt plotseling in rekening gebracht, was voorheen altijd gratis.
3. de eenmalige kosten van 25 euro worden ondanks de telefonische afspraken wel in rekening gebracht.
Ik voel me zwaar belazerd en sta op het punt om aangifte van oplichting te doen en de Nationale Ombudsman in te schakelen. Ik heb namelijk het idee dat UPC op valse gronden klanten probeert vast te houden, mooie toezeggingen doen die later niet waargemaakt (kunnen worden) en de klant heeft niets op papier.
Wat ook vreemd is dat je vroeger altijd een rekening kon fiateren, maar nu hanteert men plotseling allerlei vreemde incassodata. Gevolg in mij n geval datum incasso ligt voor de salarisuitbetaling e zaql gestorneerd worden. Komt met de volgende rekening wel weer goed, maar toch, niet erg klantvriendelijk en zeker niet door dit zonder enige aankondiging te doen.
Tot slot mijn jarenlange vertrouwen in UPC (wat ik ook op mijn werk en vriendenkring verkondigde) is in 1 keer van het cijfer 10 (erg veel vertrouwen) gedaald tot het cijfer 1 (totaal geen vertrouwen meer), daar komt ook bij dat Horizon voor geen meter werkt, de internetsnelheid van mijn abonnement zou 100 MB moeten zijn, ik haal net de 26 mb, monteur er bij gehad en die begreep het ook niet.
Tja al met al plotseling 1 en al droefenis over UPC.
Groeten.
[/b]
