• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Nieuw contract onder valse voorwendselen.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter frank879
  • Startdatum Startdatum
F

frank879

Ik heb m.i.v. 1 mei mijn contract gewijzigd in een Horizon-contract.
Aangezien ik al jaren UPC-gebruiker ben vroeg ik of er ook kortingen waren aangezien nieuwe abbonnee's die wel krijgen.

Mij werd telefonisch toegezegd:
1. zes maanden "blijf bij UPC korting"
2. 3 maanden gratis telefonie bellen onbeperkt altijd
3. 3 maanden gratis ere-divisielive, ondanks dat ik die al had
4. niet in rekening brengen van 25 euro 1-malige kosten.

Ik vond dit een prima deal en ben dus ook weer met UPC verder gegaan hoewel ik elders goedkoper uit kon zijn.

Maar nu komt het: Ik heb 4 of 5 keer gebeld om de afspraken op papier/mail te krijgen want ik had hier en daar en gehoord dat e.e.a. momenteel bij UPC niet lekker liep.
Ondanks allerlei toezeggingen dus niets op papier/mail ontvangen.

In mijn laatste gesprek werd mij verteld: ja meneer alles wat u verteld staat hier vermeld en komt u op de rekening tegen, dan ziet u het vanzelf. Ik was te goeder trouw en heb dus niets op papier maar nu wel een nota met datum 19 juni gekregen waar bepaalde toezeggingen niet zijn nagekomen en andere dingen zelfs extra in rekening worden gebracht.

Ik heb hier over gebeld en kreeg te horen : meneer we kunnen niets voor u betekenen want er staat niets in de interactie". Dit was dus waar ik al bang voor was en heb niet voor niets enkele malen om een papieren bevestiging (of mail ) verzocht.

Wat is er nu niet nagekomen van wat wel telefonisch was toegezegd:
1. eredivisie-live is gewoon in rekening gebracht i.p.v. de 3 maanden gratis
2. het weigeren van geblokkeerde nummers wordt plotseling in rekening gebracht, was voorheen altijd gratis.
3. de eenmalige kosten van 25 euro worden ondanks de telefonische afspraken wel in rekening gebracht.

Ik voel me zwaar belazerd en sta op het punt om aangifte van oplichting te doen en de Nationale Ombudsman in te schakelen. Ik heb namelijk het idee dat UPC op valse gronden klanten probeert vast te houden, mooie toezeggingen doen die later niet waargemaakt (kunnen worden) en de klant heeft niets op papier.

Wat ook vreemd is dat je vroeger altijd een rekening kon fiateren, maar nu hanteert men plotseling allerlei vreemde incassodata. Gevolg in mij n geval datum incasso ligt voor de salarisuitbetaling e zaql gestorneerd worden. Komt met de volgende rekening wel weer goed, maar toch, niet erg klantvriendelijk en zeker niet door dit zonder enige aankondiging te doen.

Tot slot mijn jarenlange vertrouwen in UPC (wat ik ook op mijn werk en vriendenkring verkondigde) is in 1 keer van het cijfer 10 (erg veel vertrouwen) gedaald tot het cijfer 1 (totaal geen vertrouwen meer), daar komt ook bij dat Horizon voor geen meter werkt, de internetsnelheid van mijn abonnement zou 100 MB moeten zijn, ik haal net de 26 mb, monteur er bij gehad en die begreep het ook niet.

Tja al met al plotseling 1 en al droefenis over UPC.

Groeten.
[/b]
 
Denk om je bloeddruk en neem anders contact op met webcare ;)
Zij lossen veel van dit soort "misverstanden" goed op.
 
Met dit soort problemen moet je altijd rustig blijven.
Met vriendelijkheid krijg je meer voor mekaar.
Weet ik uit ervaring.
 
Ik heb nog nooit problemen gehad met UPC tot de laatste contractwijziging, ik heb iedereen vriendelijk te woord gestaan, heb uren en uren aan de lijn gehangen maar het gevraagde contract op papier cq mail krijgen, ho maar. Dan krijg je al je bedenkingen en dat blijkt op de factuur dan ook zo uit te komen. Je reageert dan nog een keer vriendelijk, maar wordt weer met een kluitje in het riet gestuurd, dan baal je wel een keer, en telefonisch blijf ik altijd vriendelijk want die helpdeskmedewerkers kunnen er ook niets aan doen.

Het vet gedrukte was een foutje en is inmiddels verandert als het goed is.
 
Re: NIEUW CONTRACT ONDER VALSE VOORWENSELEN

Robkro zei:
En het 2 x posten heeft al helemaal geen zin...

Een moderator heeft het verplaatst dus vandaar 2 x en begrijp de frustratie van de ts het is weer een zooitje bij UPC .
 
Nee, hij had het bericht 2x geplaats en ook nog eens in verkeerde boards.
1 bericht heb ik verwijderd en 1 bericht hier naartoe verplaatst.
En dan ook nog in hoofdletters en dikke letters (inmiddels aangepast).
Dat is niet echt de manier om serieus over te komen!
 
Ja dit is vreselijk, ongeloofwaardig en weet ik wat niet allemaal.

Het geval was dat dit topic gedoe voor mij de eerste keer was, mag ik dan een foutje maken??

Heb zelf nog geprobeerd e.e.a. te veranderen
 
Robert,

Ja, ik hoop dat dat goed gegaan is, want het bericht naar webcare staat niet in mijn verzonden berichten hoewel ik dat wel had aangevinkt om deze te bewaren.
 
Terug
Bovenaan