• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Nieuw contract bij verhuizing?

Berichten
263
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik ben in december 2008 verhuisd en had op het oude adres: Power en Bellen onbeperkt voor 29,95. Ik had een "witte stoeptegel" voor de telefonie en nu gaat telefonie via de internetmodem. Maar nu zie ik op MijnUPC dat mijn telefonie-contract per 15-12-2008 is verlengd voor een jaar. Is dit normaal, internet is niet verlengd voor een jaar.
Nu ben ik bang dat alles in de soep loopt en dat ik nu meer ga betalen dan de 29,95 jaar in jaar uit per maand. Buiten de verhoging in 2009 van € 0,50.
Kortom is het normal dat er een deel van je contract verlengd wordt bij een verhuizing voor een jaar?

ps HD zegt dat er in december onbeperkt(anytime) is afgehaald en later een kortingszegel van 5 euro is toegevoegd. Heb ik dan nog wel de "Power met onbeperkt bellen"-contract zoals ik die toendertijd ben aangegaan?
 
Bij een verhuizing kan een bedrijf jou nooit vastpinnen aan een nieuw contract. Ze moeten al blij genoeg zijn dat je de diensten mee wilde verhuizen toch?

Ik had het ook bij een eigen, eerdere verhuizing. HD gaf aan dat je daar geen zorgen over hoeft te maken gezien in 'hun systeem' duidelijk aangegeven wordt of het gaat om een verhuizing of een pakktwijziging (en dus niet/wel nieuw contract).

Ik zou zeggen: hou je factuur in de gaten. Als je denkt dat er iets niet klopt, even aankloppen bij de factuur-afdeling.

Klanten zoals jij (met Power/Anytime 29.95) hebben echter in januari gezamenlijk een probleem wat met de factuur van februari opgelost zou moeten zijn (creditering). Zie ook topic: https://ziggoforum.nl/topics/28097/

Het kan dus zijn dat je inderdaad 1 maand 5 euro te veel betaalt, maar dit zou per februari dus weer hersteld moeten zijn. Ik denk dat je op je factuur van januari ook al kunt zien of het goed is gegaan: Als er bij het pakket Power & Onbeperkt staat is er iets niet goed. Als het nog steeds staat op het oude "Power & Freetime + Anytime" is alles in orde. :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar volgens mij heb een contract afgesloten met de naam Internet & Onbeperkt bellen voor 29,95 jaar in jaar uit.
En dat contract wil ik behouden. Zodat ik niet plots meer moet gaan betalen, omdat ik niet meer zou voldoen aan dat specifieke actiecontract.
 
Klopt, dat waren ook de voorwaarden van dat pakket. Prijsverhogingen mogen dan natuurlijk officieel ook niet, maar daarom heb je ook de gelegenheid gehad om op te zeggen als je daar een probleem mee had.

Nogmaals, bij een verhuizing mag je niet opeens meer gaan betalen. Advies blijft om naar de factuur te kijken, en als deze hoger uitvalt even een belletje te plegen. Mocht het een pakket van 35,50 euro zijn ipv 30.45 (buiten januari om dan natuurlijk), kunnen ze dit gewoon weer rechtzetten. :cool:
 
FreekieDee zei:
Nogmaals, bij een verhuizing mag je niet opeens meer gaan betalen.

Jawel hoor, denk nou alleen al aan de wisselende regiokosten... ze is wel bezig dat recht te trekken, maar in praktijk duurt dat nog even. Dus verhuis je naar een andere regio met hogere/lagere kosten, so be it.

Daarnaast is verhuizen een mutatie in het overeengekomen. Bij dergelijke mutaties zal er een nieuwe overeenkomst worden opgemaakt, tezamen met de voorwaarden die op het moment van opstellen gelden en de termijnbedragen die ook op dat moment van kracht zijn.
Natuurlijk kunnen er uitzonderingen gemaakt worden en/of promoties/kortingen vergeven worden, maar in principe vervalt de oude overeenkomst en ga je een nieuwe aan.
 
We hadden het hier over Internet en Bellen, die prijs is absoluut niet regiogebonden :brullen:

De kabeltelevisie daarentegen wel, maar daar is geen woord over gerept.

Bij een verhuizing ga je geen nieuw contract aan.

Voorwaarden:

13.6 Gaat u verhuizen en stemt UPC in met uw verzoek om diensten mee te
verhuizen naar uw nieuwe locatie? Dan stellen wij in overleg met u vast
wanneer die verhuizing en de afsluiting op de oude locatie plaats vindt.
Als het nieuwe aansluitpunt op het vastgestelde tijdstip niet zal werken,
stellen wij in overleg met u een nieuw tijdstip vast voor de verhuizing. U
kunt u dan niet beroepen op een schadevergoeding. De overeenkomst (of
overeenkomsten) loopt (of lopen) voor, tijdens en na de verhuizing door.
:)
 
@jazzpr

Waarom wel voor telefonie en niet voor het internet gedeelte. Internet kan ik wel over drie maanden laten stoppen en telefonie over 1 jaar. Why?
 
FreekieDee zei:
We hadden het hier over Internet en Bellen, die prijs is absoluut niet regiogebonden :brullen:
Wat je ook met UPC doet, je hebt het UPC Standaardpakket Radio/TV nodig, en dat zijn regiogebonden kosten...

13.5 Als op de locatie waar u naar toe verhuist andere tarieven gelden voor een
dienst dan op de oude locatie, dan zal u vanaf de dag van activering de
tarieven die gelden voor de dienst op de nieuwe locatie betalen.
 
lebans zei:
Waarom wel voor telefonie en niet voor het internet gedeelte. Internet kan ik wel over drie maanden laten stoppen en telefonie over 1 jaar. Why?

Dat zit 'em in de voorwaarden die voor jou gelden denk ik... pak die er even bij en zoek uit wat jij bent overeengekomen met UPC.
 
Terug
Bovenaan