• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Nieuw CISCO modem, maar komt na 15u nog niet online?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter PPP
  • Startdatum Startdatum

PPP

Berichten
88
Even een vraagje:

Afgelopen vrijdag m'n CISCO modem gekregen ivm met issues met de THOMSON
keurig helpdesk gebeld, serienr doorgegeven, aangepast in het systeem
en nu heb ik m'n CISCO al 2x meer als 12u aan de de kabel gehad, maar hij komt niet online?
hij blijft op de provisioning pagina staan, die aangeeft dat het modem niet online kan komen en ik de handleiding moet volgen.

hier gisteravond ook de helpdesk over gebeld, die gaf aan dat het oude MAC adress nog steeds bij mijn abbo stond, maar dat ik gewoon tot 24u moest wachten en het dan wel goed zou zijn.
nu vanochtend weer 14u verder en was nog steeds niet online, nu de THOMSON er weer ff opgezet en deze werkt nog steeds.

Moet ik nu echt 24u wachten? of had ik een minder capabele helpdesk medewerker, kan me herinneren dat in het verleden (diverse ARRIS swaps en THOMSON) het met bellen en een of 2 reboots van het nieuwe modem alles het weer deed.

Help?
 
Krijg je echt een UPC pagina waarop staat dat je modem niet actief is?
Of log je in op je modem om dit te zien?
 
upc pagina, net gebeld met helpdesk, ticketstatus was niet duidelijk, nieuw ticket aangemaakt, zou morgen worden aangezien dat team niet in het weekend werkt? advies was gewoon oude modem blijven gebruiken, wanneer ticket is afgerond gaat deze automatisch offline, dan swappen. Dus dat doen we dan maar.
 
Onlangs duurde het hier ook 23,5 uur voordat het nieuwe Cisco 3212 modem online kwam.
Ik heb naar de HD gebeld toen circa 15 uren daarvan waren verstreken. De HD-medewerker verzekerde mij dat e.e.a. in gang gezet was en binnen de aangegeven 24 u afgerond zou zijn.
Hij zou het echter in de gaten houden en -zonodig- actie ondernemen als ik na 24u nog niet online zou zijn.

Zoals gezegd: het duurde dus 23,5 uur.....:-).

Ko
 
Tjeemig, laatst mijn Arris voor een EPC3212 geruild en dat was een kwestie van ompluggen modem aanzetten, booten en het werkte gelijk, snelheid is uitstekend
 
masterblaster zei:
Tjeemig, laatst mijn Arris voor een EPC3212 geruild en dat was een kwestie van ompluggen modem aanzetten, booten en het werkte gelijk, snelheid is uitstekend

Arris / Cisco-omruil is ook iets anders dan Thomson / Cisco-omruil.
 
jtech zei:
Verklaar je nader. ;)

Ik voel al een andere uitleg komen... maar heeft in ieder geval met dat de ene modem wel geactiveerd moet worden en de andere niet ;)
 
Het lijkt me toch dat ze beide geactiveerd moeten worden (Thomsen of Cisco). :-\
 
jtech zei:
Het lijkt me toch dat ze beide geactiveerd moeten worden (Thomsen of Cisco). :-\

Lijkt me wel, maar de activatie van de Thomson werkt schijnbaar toch anders.
Alle problemen omtrent activatie, betreft in bijna alle gevallen de Thomson.
 
Terug
Bovenaan