• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Nieuw abonnement - Nieuw modem? - Welke?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter dutchmil
  • Startdatum Startdatum
D

dutchmil

Gegroet allen, :)

Ik ben van plan om m'n abbo om te zetten.
Van 25Mb naar 50Mb totaal pakket.
Nu heb ik een WebSTAR EPX2203 modem. Voldoet trouwens prima.
Hier achter heb ik een Linksys WRT-320 router hangen.

Als ik nu vraag naar een Cisco modem is dat dan een vooruitgang of niet?
(welke Cisco wordt nu uitgerold eigenlijk)
Of is het zelfs beter om m'n webstar te houden? of kan dat helemaal niet?

Graag advies! :)
Alvast bedankt voor de moeite......
 
Misschien volgende keer eerst eens naar de andere topics kijken, zoals bijvoorbeeld:
https://ziggoforum.nl/topics/41222/
https://ziggoforum.nl/topics/41262/
https://ziggoforum.nl/topics/41330/
Daar staat alle informatie in om zelf een keuze te kunnen maken, waarbij de Webstar niet genoemd wordt als zijnde een Euro Docsis 3.0 modem dat je eventueel kunt behouden.
Of je een Cisco of een (draadloos) Thomson modem wilt is verder een persoonlijke keuze, maar standaard wordt de Thomson geleverd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo zie je maar weer.....de jaartjes gaan tellen. :-\
Je denkt dat je het meeste wel gelezen hebt....maar neeeeee.

Toch bedankt voor je reactie en die links heb ik lekker doorgespit.

Ik ga voor een Cisco modem, zo niet, dan blijf het gewoon bij m'n oude abbo. ;)
 
Hallo,

Kan iemand mij vertellen welk modem er wordt geleverd als je kiest voor een alles-in-een pakket met 50mb en wifi?
Ik heb momenteel nog geen modem van UPC (alleen televisie).

Groet,

Eduardo M
 
Lees de topics, die staan er vol van!!!!!!
Een Thomson TWG870 wifi-modem, of je wilt of niet.
 
Ik had ook het Fiber pakket met 25 mb en wil ook geen Thomson.

Ben naar upc center gegaan en gevraagd of ik een cisco 3208 mee kon krijgen ipv thomson en dat was geen probleem.

Smorgens gehaald en laat in de middag geinstalleerd en werken zonder problemen en dat is ook wel is leuk ;D
 
Klopt, met een beetje dwang is het soms mogelijk een ander modem te krijgen.
Iemand met een nieuwe abonnement zonder modem zal die moeite niet gauw nemen en liever het standaardtraject volgen. Bij dit traject 'hoort' de Thomson TWG870.
Ook zullen mensen soms speciaal voor het wifi-modem kiezen en dan is dit mogelijk ook een goede keuze.

Alleen de die-hards, die reeds genieten van bijvoorbeeld een Cisco, willen geen afscheid nemen van hun trouwe kameraad. Daar krijg je wel een hoop gedoe voor terug en dat raad ik nieuwe abonnees niet aan.

Maar dit blijft nog steeds informatie die al in vele topics staat (ook onder UPC algemeen). Dus nog een topic over dit onderwerp lijkt me een beetje onzinnig. Dus misschien een slotje?
 
Geregeld!!
Ik ben naar de UPC winkel in Arnhem geweest.
Specifiek gevraagd naar een Cisco modem en kreeg het zo mee. Cisco EPC3208.
Modem werkt alleen nog met oude snelheden, 25Mb/1,5Mb.
Zal wel goed komen.

De medewerker zei eerst nog wel dat die Thomson echt niet zo slecht is en dat dat typisch verhalen zijn die je op fora tegenkomt. Gelijk maar even vertelt dat ik dat bij 1 forum wel snap maar bij meerdere?!?!?!?

Greetz
 
De vraag die bij deze discussie bij mij opkomt is hoe groot risico is dat ik dadelijk ook echt problemen ga krijgen als ik de thomson geleverd krijg. Zit niet echt te wachten op een discussie met UPC met bijbehorende rompslomp. Ben een echte apple freak en zit eraan te denken om een airport express of extreme als router te nemen en dan icm een cisco modem (als dat lukt bij een upc center) . Is dat een veiliger keuze denken jullie of vooralsnog toch maar voor de thomsom kiezen?
 
Ik heb de overstap ook aangevraagd, ga van 30 naar 50 mbit. ???
Ben benieuwd naar de nieuwe modem, heb nu een arris en die heeft het altijd prima gedaan.
 
Terug
Bovenaan