Nieuw abonnement - goedkoop is duurkoop?

  • Onderwerp starter ra.jansen.klm
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
R

ra.jansen.klm

[FONT=&quot]Goedendag,[/FONT]

[FONT=&quot]Mijn schoonvader heeft via de Ziggo site een vast telefonie abonnement afgesloten inclusief nummerbehoud waarbij Ziggo het opzeggen bij de KPN regelt.[/FONT]
[FONT=&quot]Bij de KPN geldt een opzegtermijn van een maand (dat weet Ziggo) en toch gaat het Ziggo abbo al 3 weken voor de KPN beeindigingsdatum in hetgeen een maand onnodig dubbele kosten voor de nieuwe Ziggo klant oplevert.[/FONT]
[FONT=&quot]Heb hierover gebeld met Ziggo maar de dame van de klantenservice informeerde mij dat zij de ingangsdatum niet naar achteren kon verplaatsen en tevens verzekerde zij mij dat er geen dubbele abbo kosten zijn.[/FONT]
[FONT=&quot]Ik heb hier echter geen goed gevoel over; weet iemand hoe het precies zit en of hier iets aan te doen is?[/FONT]
 
Normaal gesproken gaat het abonnement in op de dag dat nummerportering afgerond is. Wel krijg je al eerder je modem en telefoon omdat dit eerst moet werken voordat nummer portering gedaan kan worden. Zodra je modem actief is en aangemeld wordt het nummerporteringsproces in gang gezet. Ik neem aan dat het abonnementsgeld dan verrekend wordt tijdens de volgende periode. Je kunt dat navragen bij ziggo webcare als je het zeker wilt weten.
 
Wat CeeS zegt klopt. Ik zou adviseren het modem pas 7 dagen voor de KPN beëindigingsdatum te activeren. De facturering gaat in dit geval pas lopen als het Ziggo modem is geactiveerd. Je voorkomt zo teveel dubbele kosten. Ik zou wel altijd een week overlap nemen, zodat je zeker weet dat je niet zonder verbinding komt te zitten.

Met vriendelijke groet,
 
Dank jullie.
Het is mij nu duidelijk, jammer alleen dat als je hiervoor speciaal met Ziggo klantenservice belt de dame in kwestie, zelfs na overleg met een collega, mij geen duidelijk verhaal kon vertellen....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan