• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Niet tevreden over Ziggo, of is mijn router kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

diontilburg

Mijn klantnummer: Klant nummer: ;****
Beste bezoeker,

Ik heb nu sinds een halfjaar een alles-in-1 pakket van Ziggo.
Er zijn dagen dat alles prima werkt, internet super snel, televisie ontvangst is prima. De humax decoder werkt ook prima.

Echter zijn er ook heel veel dagen dat ik 's ochtends beneden kom en de router in de meterkast een hele hoge toon maakt. Ik haal de adapter eruit en na het resetten doet de router het meestal wel weer. Soms gebeurt dit 7 dagen in de week, zoals deze week het geval is.

Ook heb ik vaak last van storingen op de TV. Op de website van ziggo praten ze over blokken en strepen, hier heb ik vaak last van. Ik kijk al zo weinig TV en als dan net een spannende voetbal wedstrijd op TV is en ik kan niet kijken dan reageer ik alles af op Ziggo. Of dit reëel is weet ik dus niet daarom dat ik maar eens wat op een forum post.

Ik studeer ICT, werk in ICT en droom ICT. Van de technische dingen wat betreft een router/decoder heb ik weinig verstand. Maar alles omtrent kabels, aansluiting etc. etc. is in orde.

Wie o wie kan mij helpen, ik begin nu echt de pest aan Ziggo te krijgen.
Bovendien betaal ik elke maand gewoon 50 euro terwijl ik lang niet ontvang ze mij beloven.

Met vriendelijke groeten, Dion ***** uit Tilburg. (****)
Klant nummer: *****

****=Mod-edit: Privégegevens uit bericht verwijderd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Router kan ik je niet mee helpen misschien dat anderen hier wat over kunnen zeggen. Wat zegt de Helpdesk hierover?

Tv ..wat voor kabel gebruik je? Hoe lang is die kabel van het AOP naar je tv toe? Splitter er eens even tussen uit om te kijken of het dan wel in orde is.
Goed afgeschermde kabels zijn heel belangrijk in combinatie met je connectoren. Dat probleem met je tv wordt wel opgelost. Kan dus verschillende oorzaken hebben moeten we wat meer weten hoe je een en ander aangesloten hebt.
Dat je hierover gefrustreerd kan raken snap ik best. Toch moet je voor een goede ontvangst eerst even kijken of bij jou de huis installatie in orde is. Als het niet aan je huisinstallatie ligt( vaak wel) dan kan het aan de kant van Ziggo liggen. Als je bij de HD aan kan geven dat je alles thuis in orde hebt kan men bijv ook een monteur sturen. Hoeft niet perse nodig te zijn.
Komt allemaal wel in orde.
P.S als jij denkt dat je bekabeling 100% is vraag de helpdesk dan om een monteur te laten komen. Let wel is het niet in orde mag je die kosten van de monteur zelf betalen.:wink: Maw eerst alles even checken.
Heb je continu storing of af en toe? Op alle zenders?? Of maar op een paar? Op welke dan? Hele boel vragen ..ik weet het.

Groet,

Arctic fox
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn advies is het volgende:

Router geeft hoge toon weer: Helpdesk Ziggo bellen zij kunnen op afstand je router uitlezen en zien wat het probleem is.Maar hoge toon is niet normaal.(storing van buitenaf interferentie ??? )

TV storing : Blokken / strepen wijzen op signaal probleem.
Sluit TV en Humax rechtstreeks aan op AOP ( Doos waar kabel Ziggo huis binnen komt ).Heb je dan geen storing dan licht het aan je binnenhuisinstalatie ( kabels / connectors enz. )

Heb je ook storing rechtstreeks van het AOP blijft er niets over dan monteur Ziggo het signaal in AOP te laten meten of dit te zwak is of te sterk.

Gr.Arno
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou niet zo makkelijk mijn klantnummer, naam en postcode in een bericht plaatsen.
Sowieso snap ik niet wat wij (die net als jij ziggoklanten zijn) met die privegegevens moeten doen.
 
Haal je naam en klantnummer weg, dit staat niet goed op je cv als een toekomstig werkgever je ooit gaat googlen. :wink:

Verders even bellen zoals al eerder is geadviseerd, ziggo kan van afstand je modem uitlezen.
edit: thegrouch was me voor. (blame herman de blijker en herrie in de keuken):eek:
 
Allen, dank voor de reacties.
Ik ga mijn ontvanger rechtstreeks aansluiten en dan het signaal testen.
Ik ga de helpdesk bellen om mijn router te laten uitlezen.
Bedankt voor het verwijderen van prive gegevens, ik dacht dat hier ook ziggo medewerkers actief waren. .:schater:

@artic fox, ik heb op willekeurige zenders storing. Vaak doen andere zenders het wel als bijv. ned 1 het niet doet. Dan doet sbs 6 het weer niet maar doet ned 1 het wel. Heel vreemd maar ik heb nu genoeg info en zal de binnenhuisbekabeling testen.

Danku!:thankyou:
 
Bedankt voor het verwijderen van prive gegevens, ik dacht dat hier ook ziggo medewerkers actief waren.

Die zijn hier ook wel aktief en ALS zo een webcaremedewerker jouw bericht leest en je wil helpen, dan plaatst hij altijd een bericht in de vorm van 'stuur mij je klantgegevens even per Persoonlijk Bericht'.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan