Niet kunnen registreren Netwerkadapter

B

Bonzai

Wie o wie kan mij helpen??? Ik heb het volgende probleem en Chello meent dat mijn pc de fout is maar ik zeg van niet. Sinds ik XP geinstalleerd heb en Chello mijn modem geflushed heeft heb ik problemen om op internet te komen. Inmiddels 5 netwerkkaarten geprobeerd (die werken toch echt allemaal) en meerdere systemen met meerdere verschillende besturingssystemen maar geen enkele die ik geregistreerd krijg bij Chello. Ik krijg na enige tijd de melding: DHCP server niet beschikbaar en windows kent daarna zelf een IP toe aan mijn netwerkkaart. Ik heb met heel veel moeite een USB-netwerkadapter aan kunnen komen van een vriend en waarrempel die krijg ik wel met veel pijn en moeite aangemeld met mijn Motorola SB4100 modem. Ik kreeg hierbij wel een IP toegekend en heb daarna de adapter geregistreerd bij Chello via www.chello.upc.nl.
Maar natuurlijk wil ik met m'n eigen spullen op internet kunnen komen (zaterdag had ik nog gewoon verbinding maar dan wel via win98) Ik ben in inmiddels zover dat ik m'n modem uit kan lezen via een link die te vinden is op de site van Motorola. Ik krijg hier de volgende melding in het LOG als een aanmelding/aanvraag IP mislukt: 031003224027 4-Error F507.5 MAC Filters. Add MAC Address can't add entry. Table is full. Wie o wie weet wat dit betekent. Is het een fout op de servers van Chello of ben ik/mijn pc de schuldige. Bij voorbaat dank voor alle hulp. Michel.
 
T

The Viper

031003224027 4-Error F507.5 MAC Filters. Add MAC Address can't add entry

Deze melding is niet zo moelijk, is precies wat het zegt. Jou Motorola modem is door de config file waarmee die geconfigureerd wordt door Chello niet in staat om meerder mac-adressen te herkennen.

Dit is een doodnormale beveiliging die wordt gebruikt door veel isp's. Waarom het de eerste keer niet direct is gelukt is moeilijk te zeggen en kan meerde oorzaken hebben. Maar nadat je de eerste netwerkkaart hebt gebruikt wordt het mac adres hiervan opgeslagen in het modem en zijn die 4 die daarna komen verspilde moeite geweest want die worden op dat moment sowieso niet meer "gelearnd"door je modem.

Maar zoals al eerder gezegd is het moeilijk te bepalen waar precies het probleem ligt, het kan immers meerdere oorzaken hebben. Wel kan ik je vertellen dat in dit soort gevallen waarbij wordt gewisseld van netwerkkaart de oorzaak van het probleem vaker bij de gebruiker ligt dan bij Chello. Je kunt nou eenmaal niet van het een op het ander moment zomaar van netwerkkaart wisselen. Als je geluk hebt kan dit wel door eerst je ip-configuratie te "releasen" echter werkt dit ook niet altijd optimaal.
 

René

Moderator
Berichten
9.440
Internet
  1. T-Mobile
Wat je ook nog kan proberen is om je motorola modem minimaal 15 minuten uit te zetten.
Vervolgens weer aan en je pc ook weer aanzetten met de juiste netwerkkaart. Als het goed is accepteert de motorola nu wel je nieuwe MAC adres.
Dan moet je nog wel even langs https://prov.upc.nl gaan...
 

Johnny54

Moderator
Berichten
19.113
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Als ik jouw verhaal goed begrijp had je een werkende verbinding met je computer werkend op win98. Vervolgens heb je jouw computer voorzien van win xp en had toen geen verbinding meer.
Als dit het geval is, dan is het macadres van je netwerkkaart niet veranderd en was er geen reden om je kabelmodem te flushen, want de fout zit dan in jouw pc. Bv netwerkkaart niet goed herkend/ geïnstalleerd en/of je internet instellingen niet goed in win xp. De helpdesk heeft dus misschien toch gelijk.
 
Topicstarter
Topicstarter
B

Bonzai

Allen bedankt voor de hulp, het is gelukt!!!
De volgende oplossing is 't geworden:
Nieuw Modem, andere netwerkkaart. Eerst verbinding gemaakt met het modem (terwijl deze los was van de coax). Dit lukte alleen bij de volgende verbindingssnelheid van mijn netwerkkaart: 10 half-modus. Ik kreeg een IP adres wat begint met 10.xxx.xxx.xx daarna modem weer gereset en aangesloten op de coax. Helaas was er ook nu geen IP te verkrijgen en ook kon ik niet op de aanmeldsite (chello.upc.nl) komen.
Ik heb een aantal uren later nogmaals een poging gewaagd en waarrempel het lukte om de netwerkkaart te registreren en ik ben weer helemaal online. Wel lijkt het er op of Chello naar mijn vele telefoontjes toch iets heeft gedaan bij hun zelf daar ik niet kan verklaren waarom het ineens een aantal uren later wel lukte. Maar goed het werkt en ik hoop echt dat niemand deze lijdensweg hoeft te ondergaan. TIP: gooi de coax los, reset je modem en PC, release je IP via ipconfig /release en vraag een nieuw aan via ipconfig /renew, krijg je nu een IP adres 10.XXX.XXX.XX dan zit het bij jezelf wel okee. CHECK WEL EERST DE CONFIGURATIE VAN JE NETWERKKAART OF DIE OP 10 Half-Modus STAAT. Dit is te vinden via: configuratiescherm-netwerkverbindingen-eigenschappen (gebruikte adapter)-configureren-advanced.

Nogmaals iedereen bedankt voor de reakties!!!

Michel.
 
R

Rainmaker

ben laatst inderdaad ook een halve dag kwijt geweest om dat uit te vinden. Heb Chello daarbij meerdere keren aan de lijn gehad, en vindt het ook vreemd dat zij me dat niet hebben verteld...
 
F

Fredje

nog even over de opmerking..

>CHECK WEL EERST DE CONFIGURATIE VAN JE
>NETWERKKAART OF DIE OP 10 Half-Modus STAAT

Dit is alleen nodig wanneer a) je bekabeling rot is of b) de netwerkkaart niet goed met de modem onderhandelen kan over de snelheid.
Normaal gesproken is dit echt niet nodig en kan je gigantisch veel (lokale) snelheid kosten wanneer je bijvoorbeeld een router gaat gebruiken die 100Mbit doet.
 

Krueger

Forum Gebruiker
Berichten
151
Wij moeten geen modem flushen maar infra verwijderen. Pas dan kan je netwerkkaart gekoppeld worden aan je modem.
 

sylvester(rr)

Quality Member
Berichten
9.691
Nutteloze topic-kick.
Slotje!
slotje.gif

© 2003 sylvester(rr)
 
Bovenaan