• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

niet communiceren van cisco epc 3925 en netgear rp614v4

  • Onderwerp starter Onderwerp starter henkie123
  • Startdatum Startdatum
H

henkie123

hallo forum,
dit is mijn eerste vraag bij jullie. Mijn probleem: ik heb een cisco modem van upc, het modem staat beneden vlakbij de hoofdaansluiting. Via dit modem is er draadloos verbinding met 2 laptops. Verder gaat er een draad van de modem naar boven naar de router. Op deze router zitten 2 pc's aangesloten met een draad. Alles werkt prima!!!!!!! Nou heb ik enige tijd geleden een mediaspeler gekocht en heb deze op de modem aangesloten. Via een laptop is er verbinding met de mediaspeler geweest. Nu wil ik via de mediaspeler bestanden afspelen/bekijken van de pc die op de router is aangesloten. Ik wil ook een "netwerkje" maken zodat alle pc's met elkaar kunnen communiceren. Kunnen jullie mij daar in helpen. Met vriendelijke groeten, en alvast dank, Henkie.
 
Je hebt nu twee routers achter elkaar en daarmee twee aparte netwerken. Om die te laten samenwerken moet je ze koppelen via RIP (Routing Information Protocol) en dat is niet zo makkelijk.

Makkelijkste oplossing is de router boven te vervangen door een switch. Een 5 poorts gigabitswitch is niet zo duur (va € 25) en een 10/100 Mbit/s switch is nog goedkoper(va € 7).

Andere oplossing is in de router (Netgear rp614v4) de DHCP server uit te schakelen en dan de kabel die van beneden af komt uit de WAN poort te halen en in een LAN poort te stoppen.
De router zal dan als switch werken.
 
sorry voor mijn late reaktie!!! De laatste optie is uitgevoerd. Van de 2 pc's die op de netgear met een kabel zijn aangesloten kan ik er maar met 1 communiceren naar de sitecom mediaspeler. De sitecom mediaspeler moet benaderd worden met windows mediaspeler en dan via mediabibliotheek , bestanden delen etc. moet de sitecom mediaspeler te selecteren zijn. Ik heb geprobeerd windows mediaspeler te verwijderen maar dat gaat niet. Wel heb ik de laatste versie gedownload en geinstalleerd. Ook de pc opnieuw opgestart, maar geen resultaat op 1 pc. Kan iemand hierbij adviseren hoe verder te gaan met dit probleempje. Alvast bij voorbaat dank!!
 
Is in alle apparaten de zelfde werkgroepnaam ingevult?

Is op alle apparaten een user met dezelfde naam en wachtwoord? Zonder kan maar is weer een extra instelling.

Staat op beide computers onder netwerk de optie "bestanden en printer delen" wel aan?
(https://technet.microsoft.com/nl-nl/library/cc739330(v=ws.10).aspx)

Heb je een firewall draaien (niet die van Windows) die de zaak soms blokkeert?
 
Terug
Bovenaan