• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

NGC

  • Onderwerp starter Onderwerp starter david_meyer
  • Startdatum Startdatum
D

david_meyer

Hallo,

Hebben er meer problemen met kanaal 18 dat je de SD zender ziet i.p.v. de HD zender van National Geografic Channel en dat het beeld stil blijft staan af en toe.


Groetjes David Meijer
 
Inderdaad, viel me gisteravond ook op. Channel HD mist uit het zenderlogo. Voor de rest volgens de EPG en dergelijke en op het oog wel de HD-versie. Met de zender zelf (beeld) is hier verder niets mis. Paar jaar geleden was dit ook bij 24Kitchen, maar daar was echt de HD-versie met de SD-versie verwisseld, dus ook in het display en in de EPG.
 
Inderdaad het HD logo is niet in beeld. Ik heb het even in de slaapkamer geprobeerd met mijn Pace, het rode HD ledje licht wel op, op deze box. Het beeld ziet er ook niet echt SD uit.
 
Precies @fred54

Ik heb het idee dat ze enkel en gewoon het logo aangepast hebben en deze standaard hebben gemaakt voor de HD-versie?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, zou kunnen, alhoewel wanneer ik kritisch naar de beeldkwaliteit kijk op dit moment, is het niet echt een supermooi HD beeld, zit een beetje tussen HD en SD in. Misschien komt dat door de VBR? Kan ook aan mij liggen.
 
fred54 zei:
Ja, zou kunnen, alhoewel wanneer ik kritisch naar de beeldkwaliteit kijk op dit moment, is het niet echt een supermooi HD beeld, zit een beetje tussen HD en SD in. Misschien komt dat door de VBR? Kan ook aan mij liggen.

Eens, is niet meer zoals het toen was, logisch ook die zender is van 14Mbit/s CBR naar trieste 6a7Mbit/s VBR gegaan.
 
fred54 zei:
Ja, zou kunnen, alhoewel wanneer ik kritisch naar de beeldkwaliteit kijk op dit moment, is het niet echt een supermooi HD beeld, zit een beetje tussen HD en SD in. Misschien komt dat door de VBR? Kan ook aan mij liggen.

Maar dat is niet pas net de afgelopen dagen gebeurd. Het gaat om nu, de afgelopen paar dagen, sinds de logoverandering :)

En los daarvan, het Hitler-seizoen lijkt wel weer losgebarsten te zijn, want wanneer we er ook naartoe zappen, weer die verdomde zoveelste herhalingen van series over Hitler. Op een gegeven moment heb je het wel gezien, hoe interessant het ook allemaal is. Het begint (of is het reeds) een tweede History te worden. History heeft als boegbeeld: Storage Wars en gelijkwaardig en bij National Geographic is het helaas de zoveelste herhaling over Hitler. Interessant, maar je wordt ermee overladen.
 
Kwaliteit is gewoon zelfde sinds overgang naar vbr, logo tja zelfde alleen zonder HD vermelding.
 
Dat zeggen we toch... althans die conclusie viel al te lezen.
 
Terug
Bovenaan