• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

NGC is in mindere beeldkwaliteit na update?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Sterrenburg III
  • Startdatum Startdatum
S

Sterrenburg III

Of ben ik de enige dit is opgevallen.

Ik merk namelijk dat beeld slechtere kwaliteit is, dit geldt ook voor het analoge signaal.

Het logo van NGC is wazig.
 
Is mij niet opgevallen, maar dat zal NGC wel zelf hebben gedaan. Ze hebben namelijk ook zelf nu de ondertitels geregeld en erg klein gemaakt. Even wennen.
 
homeboynl zei:
Is mij niet opgevallen, maar dat zal NGC wel zelf hebben gedaan. Ze hebben namelijk ook zelf nu de ondertitels geregeld en erg klein gemaakt. Even wennen.

Valt mij idd ook op maar dan dat NGC ineens via analoge uitzend op sat, ene z haarscherp andere x soort van analoge ruis erdoor.
 
Niet alleen bij deze zender, ik heb het idee dat alles slechter is geworden!
 
Darth Den zei:
Niet alleen bij deze zender, ik heb het idee dat alles slechter is geworden!

Ja dat is ook zo
Bij heel veel zenders kun je goed blokvorming zien, dat was er voor de upgrade niet.
Vermoedelijk hebben ze dus de compressie omhoog gezet om zo bandbreedte te besparen en het apparaat vlotter te laten werken. Het resultaat is dus meer "digitaal" beeld.

Globaal 7 van de 10 zenders hebben dus een licht blokvorming waar dat voorheen niet zichtbaar was, op echte thema kanalen (bv extrem sports) is dat nog erger en zie je regelmatig zelf uitval.
 
homeboynl zei:
Is mij niet opgevallen, maar dat zal NGC wel zelf hebben gedaan.
NGC heeft haar beeldkwaliteit juist sterk verbeterd.
Voorheen zond NGC uit in een lagere resolutie namelijk 544x576.
Nu maken ze eindelijk gebruik van de volledige resolutie 720x576.
@Home geeft NGC nu met zo'n 6.5 Mbps door en heeft NGC nu een goed beeld gekregen.
Helaas volgt UPC het voorbeeld van @Home hierin niet, hierdoor moeten wij weer helaas naar een slechtere beeldkwaliteit van NGC kijken.
 
De compressie en de wazigheid vliegt opeens van mijn scherm af ja. Een UPC werknemer heeft vast aan de knopjes gezetten daar :P.
 
Het is toch te schandalig voor woorden!

Wat wil UPC nu toch? Gunnen ze ons kijkers niet de beste beeldkwaliteit?

Op de sateliet is de beeldkwaliteit van NGC ook met sprongen vooruitgegaan!!!
 
teleromeo zei:
Het is toch te schandalig voor woorden!

Wat wil UPC nu toch? Gunnen ze ons kijkers niet de beste beeldkwaliteit?

Op de sateliet is de beeldkwaliteit van NGC ook met sprongen vooruitgegaan!!!

UPC is niet altijd de schuldige hoor.
 
Terug
Bovenaan