Ik heb hetzelfde probleem al maanden lang, bij mij is het geluid trager dan het beeld, ik heb al van alles geprobeerd, met andere kabels, aansluitingen, dolby aan/uit, etc. Ik heb gezien dat hierover een discussie is op de
Ziggo community:
"Hey all.
Soms komt het voor dat het beeld en geluid niet 100% synchroon loopt. Dat kijkt natuurlijk niet lekker weg en daarom werken we hard aan een oplossing. Tot die tijd delen we graag wat tips met jou zodat je toch lekker voor de buis kan zitten.
Kijk je zonder geluidssysteem?
Maak je geen gebruik van een apart geluidssysteem maar loopt het geluid niet goed met het beeld mee? Schakel dan de optie Dolby uit. Dit doe je door via het Menu - > Instellingen (tandwiel)-> Beeld en geluid -> Dolby -> Uit
Ben je al even onderweg met het tv programma? En begint het geluid out of sync te raken? Wissel dan even van kanaal of schakel de optie Dolby in en weer uit via het
Menu - > Instellingen (tandwiel)-> Beeld en geluid -> Dolby -> Aan en weer Uit
Kijk je met een geluidssysteem zoals een soundbar?
Soms kan het helpen de installatie van de geluidsapparatuur op een andere manier aan te sluiten. Als voorbeeld hebben we een afbeelding toegevoegd.
Mocht dit geen verbetering geven, wissel dan even van kanaal of schakel de optie Dolby uit en weer schakel deze weer in via het
Menu - > Instellingen (tandwiel)-> Beeld en geluid -> Dolby -> Uit en weer Aan"
Men werkt hard aan een oplossing schrijft hij (9 maanden geleden), Maar deze is er nog steeds niet.
Iemand misschien een oplossing?