Next box met trage internet snelheid

Kronenburg

Forum Gebruiker
Berichten
9
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik zit met het volgende probleem. Sinds vorige week geven alle 3 mijn Next boxen aan dat de internetverbinding op de boxen traag is en dat niet alle functies werken. Ik heb hier nooit last van gehad en ben tot op heden altijd zeer tevreden met de Next boxen. De foutcode die ik tegenkom op mijn boxen is CS9995.
Het is net of het probleem is ontstaan na de recente upgrade van de internet snelheden. Ik heb zoals geadviseerd mijn connectbox meer dan een minuut van het stroom gehaald en daarna weer opgestart. Mijn internet zelf is niet traag. Als ik mijn snelheid meet haal ik bijna de snelheid van mijn abonnement. 700 MB. Alle 3 mijn boxen zijn verbonden met wifi. Ik heb een fantastisch Mesh systeem van Linksys tri-band. Ook geprobeerd om het probleem te verhelpen door 1 van de boxen met een netwerkkabel aan te sluiten. Maar ook dan blijft het probleem. Mijn connect box draait in bridge modus. Op mijn verzoek door Ziggo gedaan.
Als ik dus de diagnose gebruik zie ik de melding: traag internet. Ook bij al mijn andere boxen. Ik heb Ziggo gebeld en zij sturen van de week een monteur.
ik vraag mij af waarom, want ik denk niet dat het probleem bij mij zit. Maar eerder in het netwerk van Ziggo.

Iemand bekend met dit probleem en hoe eventueel op te lossen?
 
Het Linksys Mesh systeem draait in routermodus. Tot aan vorige week draaide alles verder prima met alle huidige netwerk configuraties.
 
3 Next boxen al een minuutje stroomloos gemaakt? Heb je ook "slechte" wifi wanneer je bv Netflix kijkt op de Next?

Het zou ook nog gewoon aan de Ziggo server kunnen liggen.

Probeer de snelheids test van Netflix op de Next. Die test de verbinding naar Netflix.
"Ondersteuning" zit aan de linkerkant in het menu net boven "afsluiten". Daarna "controleer je netwerk". Alles boven 30 Mbit/s zou goed genoeg moeten zijn.

Bron: https://community.ziggo.nl/t5/TV-Ra...net-met-Next-foutcodes-o-a-CS-9042/td-p/14347
 
Laatst bewerkt:
Probeer eens je connect uit de bridge modus te halen en wifi in te schakelen op 5 GHz. Verbind je dichtstbijzijnde tv met het 5 GHz signaal en controleer de snelheid op de next box. Er zijn problemen gemeld in diverse topics met Wifi na een firmware update.
Succes.
 
Connect kan je zelf niet meer uit bridge of in bridge zetten. Dus de optie om te testen via wifi op de connect box gaat niet.
 
3 Next boxen al een minuutje stroomloos gemaakt? Heb je ook "slechte" wifi wanneer je bv Netflix kijkt op de Next?

Het zou ook nog gewoon aan de Ziggo server kunnen liggen.

Probeer de snelheids test van Netflix op de Next. Die test de verbinding naar Netflix.
"Ondersteuning" zit aan de linkerkant in het menu net boven "afsluiten". Daarna "controleer je netwerk". Alles boven 30 Mbit/s zou goed genoeg moeten zijn.

Bron: https://community.ziggo.nl/t5/TV-Ra...net-met-Next-foutcodes-o-a-CS-9042/td-p/14347
Stroomloos gemaakt heb ik al meerdere malen gedaan. ik heb de snelheidstests met Netflix gedaan en daar haal ik bijna 200 MB. Dat is zeker niet traag. Dus ik vrees dat het dan wellicht aan de Ziggo server ligt.
 
Je hebt het over een melding dat het traag is, maar is het echt traag? zo nee dan de melding negeren.
 
Terug
Bovenaan