René [Mr. Jinx] zei:
Het is overbodig als je het vanwege de snelhdeid zou doen. Dat is namelijk waarom de meeste UPC klanten destijds via SSL gingen downloaden. Niet iedereen schijnt te weten dat dat nu niet meer nodig is.
Als je het vanwege privacy doet dan ben je verkeerd bezig. SSL schijnt, zeker door een internetprovider, makkelijk te kunnen worden onderscherpt. Daarnaast zien ze ook bij de usenetprovider in de logs wat je allemaal download. Een inval van brein (wat niet snel zal gebeuren) en ze weten alles over je.
Indien je jezelf dus zou willen beschermen dan moet je via speciale anonieme VPN verbindingen gaan downloaden. Of het gratis, maar rete trage TOR netwerk.