• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Newsbin in combinatie met SSL

  • Onderwerp starter Onderwerp starter andre1961
  • Startdatum Startdatum
A

andre1961

Als ik voor het downloaden via XSnews in Newsbin de SSL aanzet samen met poort 563 dan wordt er niet gedownload, als ik vervolgens SSL uitzet werkt het wel gewoon. Weet iemand hoe dit komt. Ik hev na het aanzetten van SSL ook alles al een keer herstart.
 
Heb je het al eens geprobeerd met een andere programma bijv, Alt-Binz?



Of probeer het programma opnieuw te installeren
 
Even los van je probleem, waarom zou je SSL nog willen gebruiken? Is toch niet nodig meer. Ikzelf gebruik gewoon de standaard poort 119 en heb altijd full speed.
 
BrammeS zei:
Even los van je probleem, waarom zou je SSL nog willen gebruiken? Is toch niet nodig meer. Ikzelf gebruik gewoon de standaard poort 119 en heb altijd full speed.

En wat is dan jouw argument om aan te nemen dat deze overbodig zou zijn? Volgens mij kan hij nog prima gebruikt worden om anderen (je provider bv) geen inzicht te geven in wat je down en upload. Gezien alle acties van stichting brein en de tendens in de politiek naar meer controle op downloaden lijkt mij ssl wel fijn. Overigens gebruik ik het niet omdat downloaden tot op zekere hoogte legaal is. Uploaden is altijd strafbaar (mits het copyright materiaal is en bv niet je eigen geschreven e-book)
 
Het is overbodig als je het vanwege de snelhdeid zou doen. Dat is namelijk waarom de meeste UPC klanten destijds via SSL gingen downloaden. Niet iedereen schijnt te weten dat dat nu niet meer nodig is.

Als je het vanwege privacy doet dan ben je verkeerd bezig. SSL schijnt, zeker door een internetprovider, makkelijk te kunnen worden onderscherpt. Daarnaast zien ze ook bij de usenetprovider in de logs wat je allemaal download. Een inval van brein (wat niet snel zal gebeuren) en ze weten alles over je.
Indien je jezelf dus zou willen beschermen dan moet je via speciale anonieme VPN verbindingen gaan downloaden. Of het gratis, maar rete trage TOR netwerk.
 
René [Mr. Jinx] zei:
Indien je jezelf dus zou willen beschermen dan moet je via speciale anonieme VPN verbindingen gaan downloaden. Of het gratis, maar rete trage TOR netwerk.
En dan nog kan men gewoon bij de usenetprovider in de logs kijken (als deze lang genoeg zijn bewaard :D ) om te controleren wat er met je account is gedownload. :)
 
Ok, maar dan ga ik er van uit dat je wel een vals accountje gebruikt met een anonieme creditcard ofzo. Niet dat ik er in thuis ben hoor :)
 
René [Mr. Jinx] zei:
Het is overbodig als je het vanwege de snelhdeid zou doen. Dat is namelijk waarom de meeste UPC klanten destijds via SSL gingen downloaden. Niet iedereen schijnt te weten dat dat nu niet meer nodig is.

Als je het vanwege privacy doet dan ben je verkeerd bezig. SSL schijnt, zeker door een internetprovider, makkelijk te kunnen worden onderscherpt. Daarnaast zien ze ook bij de usenetprovider in de logs wat je allemaal download. Een inval van brein (wat niet snel zal gebeuren) en ze weten alles over je.
Indien je jezelf dus zou willen beschermen dan moet je via speciale anonieme VPN verbindingen gaan downloaden. Of het gratis, maar rete trage TOR netwerk.

Er zijn ook usenet providers die claimen niets te bewaren.Vandaar mijn reactie. Geld dit nog steeds met de huidige wetgeving?
 
Terug
Bovenaan