• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

news-service (lightningusenet) ligt eruit :(

  • Onderwerp starter Onderwerp starter polderboy
  • Startdatum Startdatum
Iemand enig idee welke usenet providers er allemaal ondervallen naast lightning usenet?
 
ISP Caiway heeft in ieder geval newsservice ondergebracht bij NSE. Althans, volgens Tweakers in april. Via Google zijn er nog wel wat te vinden.
 
I-Telligent en NewsXS zijn overgestapt van NSE naar XSNews. Wellicht dat meer resellers deze stap maken.
 
Darkling zei:
I-Telligent en NewsXS zijn overgestapt van NSE naar XSNews. Wellicht dat meer resellers deze stap maken.

Newsxs had toevallig vanmiddag onderhoud hèhè.
Statuspagina met updates, mogelijk trage verbinding tot dinsdag.
 
Volgens Twitter bestaan ze nog steeds maar hebben ze een "probleempje" https://twitter.com/#!/lightningusenet
 
alive zei:
Volgens Twitter bestaan ze nog steeds maar hebben ze een "probleempje" https://twitter.com/#!/lightningusenet

Goed nieuws voor de abonnee's, maar gisteren was hun twitteraccount 'onzichtbaar'.
Heerlijk al die smoesjes die ze bedenken voor hun verplichte wissel (als ze door willen gaan) naar een andere server.

Overigens interessant om te bekijken: >> (attempt) The Official TOP1000 Usenet Servers page << (wie staat er op 1-distribution?)
 
Email ontvangen:
Dear LightningUsenet user,

Our supplier has some major technical issues which are negatively affecting our service to you. We did not step out of the business and are working hard to get things back online. Please accept our apologies for this, we're doing our best to get things up and running this weekend and keep you posted as soon as everything is back to nornal. Once again; our apologies and please bare with us.


Kind regards,

LightningUsenet
https://www.lightningusenet.com
 
Vergeet het maar;

news.lightningusenet.com -> ip-adres 195.114.242.12
www.ripe.net -> ip-adres 195.114.242.12

inetnum: 195.114.242.0 - 195.114.242.255
netname: NSE01
descr: News-Service Europe B.V
country: NL
admin-c: NSE-RIPE
tech-c: NSE-RIPE
status: ASSIGNED PA
mnt-by: NSE
source: RIPE #Filtered





role: News-Service Europe B.V Administrative Role account
address: News-Service Europe B.V
address: Luttenbergweg 4
address: 1100AA Amsterdam
address: The Netherlands
abuse-mailbox: [email protected]
admin-c: NSE-RIPE
tech-c: NSE-RIPE
nic-hdl: NSE-RIPE
mnt-by: NSE
source: RIPE #Filtered





route: 195.114.240.0/20
descr: Trans Networks B.V
origin: AS8582
mnt-by: TN-MNT
source: RIPE #Filtered

Dus; of Lightningusenet.com is aan het verhuizen naar een andere partij... of ze verzinnen een excuus om overal onderuit te komen. Want, vandaag gemeld op Tweakers.net dus bron Tweakers.net en ik quote;

Usenetprovider staakt activiteiten na verloren zaak tegen Brein

Door Arnoud Wokke, zaterdag 5 november 2011 14:51, views: 2.229

Usenetprovider News-Service Europe staakt zijn activiteiten in afwachting van hoger beroep in de zaak tegen Brein. De dienst stopt nu tijdelijk, maar vermoedelijk stopt News-Service Europe definitief als in hoger beroep verloren wordt.

News-Service Europe heeft inmiddels per direct zijn activiteiten stopgezet, blijkt op de homepage van de usenetprovider. Er staat alleen nog een mededeling met de uitleg waarom News-Service is gestopt met zijn diensten. News-Service Europe heeft resellers als Caiway, Usenext en Binserve.

NSE had gevraagd om uitstel van uitvoering van het vonnis, omdat het een juridische misslag zou zijn. De voorzieningenrechter ging daar echter niet in mee en beval NSE om te voldoen aan het vonnis van vorige maand. Dat vonnis droeg de usenetprovider op om content die auteursrechten schendt, te verwijderen. Omdat NSE geen kans ziet om door te gaan als al die content is verwijderd, besloot het tijdelijk te stoppen.

Volgens de rechtbank faciliteert NSE 'welbewust de openbaarmaking van illegale content'. De usenetprovider stelde dat zij niet meer dan een doorgeefluik is, net als bijvoorbeeld een internetprovider. Volgens de rechtbank doet NSE echter meer dan het bieden van faciliteiten; er zouden beheerskeuzes worden gemaakt en NSE zou weten dat een groot deel van de uploads op usenet illegaal materiaal betreft.

De usenetprovider heeft hoger beroep aangetekend, maar het eerdere vonnis moet desondanks worden uitgevoerd. Het is nog onduidelijk wanneer het hoger beroep dient.

Waar usenet vroeger populair was voor het uitwisselen van tekstberichten, wordt het systeem de laatste jaren vooral gebruikt voor het verspreiden van downloads, vaak zonder toestemming van de auteursrechthebbende. In 2010 zei Brein-voorman Kuik om die reden al tegenover Tweakers.net zijn pijlen op usenetproviders te zullen richten. In februari ging daarnaast usenetcommunity FTD op zwart, omdat het bedrijf auteursrechtenschending zou stimuleren.

De zaak was aangespannen door auteursrechtenorganisatie Brein, die sinds een aantal jaar zegt op te komen voor de auteursrechten van muzikanten, filmmakers en ontwikkelaars van software en games. Brein voerde eerder al rechtszaken tegen onder meer torrentsites The Pirate Bay en Mininova.
 
Zou jammer zijn als ze zouden verdwijnen. Vind het wel een fijne no nonsens aanbieder waar ik gewoon zelf per maand kan verlengen of een maandje over kan slaan.....
 
Terug
Bovenaan