René
Moderator
- Berichten
- 10.052
- Internet
- Plinq
In Juli startte chello underground een eigen binary newsserver dienst. We wilde deze service graag aan de bezoekers aanbieden, waarbij toegankelijkheid op nummer 1 stond.
De dag accounts bleken een groot succes te zijn, duizenden accounts zijn er aangemaakt. Wat we alleen niet van te voren hadden berekend is dat een dag-account gebruiker doorgaans de volledige tijd zal benutten om te downloaden. De prijzen die newsserver-hosting bedrijven hanteren zijn vaak gebaseerd op maandverbruik, waarbij er van wordt uitgegaan dat een gemiddelde gebruiker niet 24 uur per dag aan het downloaden is. Het komt er op neer dat € 1,30 absoluut niet meer rendabel is. Dit bedrag valt ook vrij lastig te verhogen aangezien de maximale betaling per telefoon € 1,30 is.
De maand accounts liepen ook aardig, maar ook daar loop je tegen het probleem aan dat € 9,95 niet genoeg is om de lading te dekken.
De prijs verhogen is hier ook niet echt een optie aangezien er genoeg andere aanbieders zijn die het voor minder doen (hoe vaak hebben we de naam EWEKA niet voorbij zien komen
)
Vooralsnog geen news.Chelloo.nl dus.
(Mocht je bij een newsserver hosting bedrijf werken en een interessant aanbod willen doen in de vorm van een newsserverdienst, neem dan contact met ons op!)
De dag accounts bleken een groot succes te zijn, duizenden accounts zijn er aangemaakt. Wat we alleen niet van te voren hadden berekend is dat een dag-account gebruiker doorgaans de volledige tijd zal benutten om te downloaden. De prijzen die newsserver-hosting bedrijven hanteren zijn vaak gebaseerd op maandverbruik, waarbij er van wordt uitgegaan dat een gemiddelde gebruiker niet 24 uur per dag aan het downloaden is. Het komt er op neer dat € 1,30 absoluut niet meer rendabel is. Dit bedrag valt ook vrij lastig te verhogen aangezien de maximale betaling per telefoon € 1,30 is.
De maand accounts liepen ook aardig, maar ook daar loop je tegen het probleem aan dat € 9,95 niet genoeg is om de lading te dekken.
De prijs verhogen is hier ook niet echt een optie aangezien er genoeg andere aanbieders zijn die het voor minder doen (hoe vaak hebben we de naam EWEKA niet voorbij zien komen
)Vooralsnog geen news.Chelloo.nl dus.
(Mocht je bij een newsserver hosting bedrijf werken en een interessant aanbod willen doen in de vorm van een newsserverdienst, neem dan contact met ons op!)

