• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

News.chelloo.com in de ijskast

René

Moderator
Berichten
10.052
Internet
  1. Plinq
In Juli startte chello underground een eigen binary newsserver dienst. We wilde deze service graag aan de bezoekers aanbieden, waarbij toegankelijkheid op nummer 1 stond.

De dag accounts bleken een groot succes te zijn, duizenden accounts zijn er aangemaakt. Wat we alleen niet van te voren hadden berekend is dat een dag-account gebruiker doorgaans de volledige tijd zal benutten om te downloaden. De prijzen die newsserver-hosting bedrijven hanteren zijn vaak gebaseerd op maandverbruik, waarbij er van wordt uitgegaan dat een gemiddelde gebruiker niet 24 uur per dag aan het downloaden is. Het komt er op neer dat € 1,30 absoluut niet meer rendabel is. Dit bedrag valt ook vrij lastig te verhogen aangezien de maximale betaling per telefoon € 1,30 is.

De maand accounts liepen ook aardig, maar ook daar loop je tegen het probleem aan dat € 9,95 niet genoeg is om de lading te dekken.
De prijs verhogen is hier ook niet echt een optie aangezien er genoeg andere aanbieders zijn die het voor minder doen (hoe vaak hebben we de naam EWEKA niet voorbij zien komen ;))

Vooralsnog geen news.Chelloo.nl dus.

(Mocht je bij een newsserver hosting bedrijf werken en een interessant aanbod willen doen in de vorm van een newsserverdienst, neem dan contact met ons op!)
 
Helaas, maar het moet je geen geld kosten natuurlijk.
Blijft een mooi initiatief
 
heb nu zelf ook weer eweka...
Maar hoe kunnen zij het zo goedkoop aanbieden dan?
 
ingie 2004 zei:
heb nu zelf ook weer eweka...
Maar hoe kunnen zij het zo goedkoop aanbieden dan?

Des te meer je inkoopt des te goedkoper? ::)

Mja mss voor dagaccountjes 2 smsjes laten sturen of 2x laten bellen? Want ik heb bijv. maar 1x in de 1-2 maanden een dag accountje nodig :angel:

Weet iemand waar ik anders mss een dagaccountje kan krijgen? Via sms/telefoon
 
Jammer... Opzich een goed initiatief maar als de prijs al snel omhoog moet, dan moet je wel kunnen concurreren met andere aanbieders idd. Endat zal dan moeilijk worden. Wie weet in de toekomst?
 
Loverman zei:
Jammer... Opzich een goed initiatief maar als de prijs al snel omhoog moet, dan moet je wel kunnen concurreren met andere aanbieders idd. Endat zal dan moeilijk worden. Wie weet in de toekomst?
Zoals gezegd gaat het in de ijskast(wordt mee gestopt), totdat er iets veranderd(goedkope aanbieder o.i.d.) dan kan eventueel een 2e poging gewaagd worden;)
 
Mr.Killa zei:
Des te meer je inkoopt des te goedkoper? ::)

Mja mss voor dagaccountjes 2 smsjes laten sturen of 2x laten bellen? Want ik heb bijv. maar 1x in de 1-2 maanden een dag accountje nodig :angel:

Weet iemand waar ik anders mss een dagaccountje kan krijgen? Via sms/telefoon

Via SMS Usenet kan je een dagaccountje krijgen.
 
ingie 2004 zei:
heb nu zelf ook weer eweka...
Maar hoe kunnen zij het zo goedkoop aanbieden dan?

Heel simpel omdat zei en ook anderen het zelf aanbieden, ze hebben dus zelf de apparatuur etc en huren geen cappaciteit in bij anderen.
 
Terug
Bovenaan