T
Thijs R
Ik heb sinds een paar dagen een 60mbit abo, waarmee de speedtest prima snelheden aangeeft.
Helaas kom ik er nu achter dat usenetverbindingen bij UPC hier geen enkele toegevoegde waarde mee hebben, dus dat is mooi balen. Dat google.nl nu in een een flits laadt is leuk, maar niet noodzakelijk natuurlijk.
Dat is, ALS google.nl laadt, want als ik het goed begrijp is het ook slecht gesteld met de DNS van UPC. Veel sites reageren heel erg slecht of helemaal niet.
Ik kom op dit forrum veel info tegen – waarvoor dank allemaal, maar hoe het nu gesteld is met de DNS instellingen in combinatie met het Cisco EPS3000 modem is me nog niet duidelijk. Ik hoop dat iemand hier me daar in een paar korte punten meer helderheid over kan verschaffen. Ik zou graag het volgende willen weten:
• Waar stel ik handmatig een andere DNS in (OpenDNS bijv)? Doe ik dat op elke computer in mijn MKB netwerkje (zo'n 5 computers en een paar laptops), of op 1 punt centraal, in de Cisco EPS3000?
• Als ik het in de Cisco EPS3000 kan instellen zodat het hele netwerk die nieuwe DNS gebruikt, hoe kom ik in het configuratiescherm van de Cisco EPS3000?
• Is mijn doel een goede oplossing voor het probleem of kan ik beter iets anders doen?
Hopelijk is de verbinding te verbeteren, want het is superirritant als sites niet goed laden. Anders neem ik liever genoegen met mijn tragere XS4ALL adsl abonnement, die verder prima werkt.
Helaas kom ik er nu achter dat usenetverbindingen bij UPC hier geen enkele toegevoegde waarde mee hebben, dus dat is mooi balen. Dat google.nl nu in een een flits laadt is leuk, maar niet noodzakelijk natuurlijk.
Dat is, ALS google.nl laadt, want als ik het goed begrijp is het ook slecht gesteld met de DNS van UPC. Veel sites reageren heel erg slecht of helemaal niet.
Ik kom op dit forrum veel info tegen – waarvoor dank allemaal, maar hoe het nu gesteld is met de DNS instellingen in combinatie met het Cisco EPS3000 modem is me nog niet duidelijk. Ik hoop dat iemand hier me daar in een paar korte punten meer helderheid over kan verschaffen. Ik zou graag het volgende willen weten:
• Waar stel ik handmatig een andere DNS in (OpenDNS bijv)? Doe ik dat op elke computer in mijn MKB netwerkje (zo'n 5 computers en een paar laptops), of op 1 punt centraal, in de Cisco EPS3000?
• Als ik het in de Cisco EPS3000 kan instellen zodat het hele netwerk die nieuwe DNS gebruikt, hoe kom ik in het configuratiescherm van de Cisco EPS3000?
• Is mijn doel een goede oplossing voor het probleem of kan ik beter iets anders doen?
Hopelijk is de verbinding te verbeteren, want het is superirritant als sites niet goed laden. Anders neem ik liever genoegen met mijn tragere XS4ALL adsl abonnement, die verder prima werkt.