• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Network Switch(es) op HB

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Coyote05
  • Startdatum Startdatum
C

Coyote05

Aangezien de HB 'slechts' vier netwerkpoorten heeft heb ik er 2 Network Switches op aangesloten. Eéntje van Sweex en de andere is een Sitecom (Sitecom LN-119 Network Switch 8 port).

Op de HB zijn verder mijn Pioneer Receiver VSX-827 en een Homplug aangesloten. Die werken beide uitstekend.

De Sweex werkt ook prima. Aan de Sweex hangen mijn 2 PC's en de printer. Werken alle drie en op volle snelheid.

Het probleem lijkt de Sitecom te zijn. Alles wat ik daarop aansluit krijgt geen verbinding met het netwerk. Voeding is aangesloten (power lampje brandt) en als ik netwerkkabels erop aansluit met apparatuur dat aanstaat, dan branden de bijbehorende lampjes ook.

De Sitecom werkte nog wel toen ik nog mijn Cisco 3925 gebruikte. Heb ik pech dat de Sitecom en de HB niet met elkaar overweg kunnen? Zijn er meer die problemen met een Sitecom ondervinden (of juist niet?)

Graag jullie ervaringen.
 
Mogelijke oplossing
De Sitecom aansluiten op een poort van de Sweex.
 
Wat gaat er precies mis bij de verbinding via de sitecom? Krijgen de clients wel een ip-adres via DHCP? Kun je de HB pingen? Is er een DNS issue?

Onder windows kun je (vanuit een Command Prompt) "ipconfig /all" doen om te kijken wat er gebeurt.

De oplossing van Johnny kan je op zijn minst proberen als test.
 
Hoe simpel kan het zijn...

Johnny, jouw tip werkt! Bedankt! :6

Sitecom werkt nu weer als een tierelier. ;D

@ michieldejong: Op de één of andere manier maakte de Sitecom geen verbinding met de HB als ik 'm daar rechtstreeks op aansloot. Nu doe ik het via de Sweex en werkt het weer als vanouds. Cliënts krijgen nu weer een ip-adres. Xbox die op de Sitecom aangesloten is heeft zojuist een update binnengehaald dus alles werkt weer.

Probleem opgelost!
 
Ik vraag me af of dit ook iets met de gebruikte poort op de HB te maken kan hebben. Ik meen me uit een ander draadje te herinneren dat bij sommige mensen slechts drie van de vier poorten (goed) werkten.
 
Dat probleem is mij niet bekend.

Na wat aanpassingen is de situatie bij mij nu als volgt:

HB

- Sweex Switch
- Pioneer receiver
- Sitecom Mediaplayer
- Poort 4 toevallig niet in gebruik.

SWEEX SWITCH

- Sitecom Switch
- PC 1
- PC 2
- Printer
- Homeplug

SITECOM SWITCH

- Xbox
- BlueRay speler
- Televisie (Smart TV)

Het zou dus best kunnen dat poort 4 bij mij niet werkt. Zal ik straks nog wel eens testen.
 
Terug
Bovenaan