• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

netwerkprobleem

G

Gijs1

hallo
Mijn dochter heeft het volgende probleem met haar chello -internet. Ze kan geen verbinding krijgen met het internet. Het modem functioneert ogenschijnlijk goed en volgens helpdesk chello goed.
Melding wordt gemaakt van een fout : "protocol 0 fout 59 IP-adress 80.56..... in conflict met systeemdevice 00:00:C5:C1:00:F1.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn ?
groet
Gijs
 
Dit duid op een ip conflict.
Is het ip adres van chello handmatig ingesteld?
zoja zet deze dan op automatisch verkrijgen.
Als deze al op automatisch staat probeer dan even een nieuw ip te verkrijgen.

open een dos box
ipconfig release / ipconfig renew

mocht dit ook niet lukken laat dan de helpdesk het macadres van de netwerkkaart wissen uit het systeem
zodat je opnieuw de provisioning pagina van upc kunt doorlopen om jouw aansluiting even opnieuw
aan te melden in het netwerk.

succes!
 
Gijs1 zei:
hallo
Mijn dochter heeft het volgende probleem met haar chello -internet. Ze kan geen verbinding krijgen met het internet. Het modem functioneert ogenschijnlijk goed en volgens helpdesk chello goed.
Melding wordt gemaakt van een fout : "protocol 0 fout 59 IP-adress 80.56..... in conflict met systeemdevice 00:00:C5:C1:00:F1.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn ?
groet
Gijs

Dat betekend dat het MAC adres van haar netwerkkaart 2x bekend is bij de chello dhcp server...

gr, Henno
 
en hoe kan ik dat oplossen ?
groet
Gijs
 
't zaakje een keer formatteren en de spullen een keertje opnieuw installeren zou misschien nog kunnen helpen. Mocht niets anders helpen.

Grtz...  8)
 
Gijs1 zei:
en hoe kan ik dat oplossen ?
groet
Gijs

Controleren of het mac adres per ongeluk niet aangepast is, en zo niet, de chello helpdesk bellen dat dit probleem speelt met dubbele mac adressen.

gr, Henno
 
Ik heb inmiddels via dos-scherm :
ipconfig release
ipconfig renew
laten toepassen zoals in een van bovenstaande antwoorden was aanbevolen en nu werkt de mailing en het browsen weer.
Overigens is d efoutmelding niet verdwenen en naar ik nu begrepen heb in 2 delen. Te weten bij booten van het systeem voor username/password

"de volgende fout is opgetreden bij het laden van protocolnummer 0: fout 59 : er is een netwerkfout opgetreden"

en op een willekeurig tijdstip daarna:
"Er is een conflict aangetroffen tussen ip-adres 80.56...... en het systeem dat hardware adres 00:00:C5:C1:00:F1 heeft"

Oja het operating systeem is W98SE
groet Gijs
 
Gijs1 zei:
Ik heb inmiddels via dos-scherm :
ipconfig release
ipconfig renew
laten toepassen zoals in een van bovenstaande antwoorden was aanbevolen en nu werkt de mailing en het browsen weer.
Overigens is d efoutmelding niet verdwenen en naar ik nu begrepen heb in 2 delen. Te weten bij booten van het systeem voor username/password

"de volgende fout is opgetreden bij het laden van protocolnummer 0: fout 59 : er is een netwerkfout opgetreden"

en op een willekeurig tijdstip daarna:
"Er is een conflict aangetroffen tussen ip-adres 80.56...... en het systeem dat hardware adres 00:00:C5:C1:00:F1 heeft"

Oja het operating systeem is W98SE
groet Gijs

heb je de kabels al na gekeken...?? kan zijn dat naar een paar jaar deze verouderd zijn... of dat er een breuk in zit zodat het niet goed wil reageren op elkaar... ik heb dat zelfde probleem gehad namelijk... de kabels van mijn router naar de pc kon ik weg gooien... in iedergeval misschien een optie om even naar te kijken...
 
Ok bedankt voor de tip. De kabels zijn net nieuw, maar wie weet. Zodra ik bij mijn dochter langsga zal ik ze controleren
groet
Gijs
 
ZippAway zei:
't zaakje een keer formatteren en de spullen een keertje opnieuw installeren zou misschien nog kunnen helpen. Mocht niets anders helpen.

Grtz... 8)

Dit zijn belachelijke antwoorden, Er worden hier serieus vragen gesteld, en vaak door mensen die niet van alles even veel verstand hebben. Voor het zelfde geld volgt iemand deze raad op en is ie alles kwijt.
terwijl dat er niks mee te maken heeft. Dit is een antwoord dat je van de chello helpdesk verwacht. De meeste mensen komen juist hier voor vragen omdat de helpdesk medewerkers totaal geen verstand hebben of lopen te klooien.

To gijs:

Controleer voor de zekerheid even of je dochter geen asus moederbord in de PC heeft zitten. Als dit wel het geval is check dan even deze posts
https://ziggoforum.nl/topics/4615/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan