netwerkfout

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bubbelboy

Forum Gebruiker
Berichten
2
Al een half jaar in het bezit van inetractieve televisie van Ziggo, nooit problemen gehad. nu sinds enige tijd krijg ik "netwerkfout" als ik tv terug wil kijken of films on demand. Als ik de cisco reset kan ik even gebruik van deze service maken, maar dat duurt niet lang.
Monteur geweest, nieuwe kabel erop. helaas nada
cisco terugestuurt naar ziggo (heb nog een jaar garantie), teruggekregen met de mededeling dat er niets met de cisco is. aangesloten en helaas nada het probleem blijft.
Morgen maar weer bellen met ziggo, is wel balen dat je het systeem opnieuw moet opstarten om programma gemist en dergelijke te bekijken. Wat ik hier lees ben ik niet de enige met dit euvel, gaat ziggo hier nog iets aan doen???
 

TheGrouch

Forum Gebruiker
Berichten
4.935
Internet
  1. T-Mobile
Digitale TV
  1. Ziggo
Heb je een knipperend icoontje op de display van de cisco?
 
Topicstarter
Topicstarter
B

Bubbelboy

Forum Gebruiker
Berichten
2
Heb je een knipperend icoontje op de display van de cisco?

het lampje knippert, er is dan sprake van een netwerkfout, als hij gereset is blijft het groene lampje gewoon branden en kan je gebruik maken van programma gemist, films kijken enz enz

Nou hoorde ik van een kennis dat het euvel optreed als er meerde computers met internet zijn verbonden, ip problemen of zo. zou dat kunnen!
 

TheGrouch

Forum Gebruiker
Berichten
4.935
Internet
  1. T-Mobile
Digitale TV
  1. Ziggo
Nee. De cisco gebruikt je netwerk niet om verbinding te maken.

Daarvoor wordt een ingebouwd modem gebruikt. Daarom moet ook je coaxinstallatie retourgeschikt zijn.
Netwerkfout houdt in dat de cisco (via dat ingebouwde modem) niet bij de ziggoserver kan komen.
Meest voorkomende oorzaak is een niet retourgeschikte splitter of versterker tussen de cisco en je abonnee-overname-punt.

Heb je recentelijk iets veranderd aan je coaxinstallatie?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan