• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Netwerk Xbox360/pv dmv switch

  • Onderwerp starter Onderwerp starter jarrieknarrie
  • Startdatum Startdatum
J

jarrieknarrie

Hoi,

ik ben nieuw bij upc en heb wat problemen om een netwerk te maken.
Eerst probeerde ik een wireless connectie te maken met de bijgeleverde Netgear,maar doordat ik een nieuwbouwhuis heb krijg ik een heel slecht signaal.

Nu heb ik kabel vanuit mijn modem in een switch en vanuit mijn switch kabel naar pc en kabel naar Xbox360.
Op de pc heb ik internetverbinding maar mijn xbox geeft aan dat hij geen ip adres kan krijgen.

Mijn pc ziet wel mijn xbox aangezien hij mediacenter al wilde opstarten.

Heb geen idee wat ik moet doen. Kan ik beter netgear ertussen gooien en daarvandaan xbox en px aansluiten?
 
jarrieknarrie zei:
Hoi,

ik ben nieuw bij upc en heb wat problemen om een netwerk te maken.
Eerst probeerde ik een wireless connectie te maken met de bijgeleverde Netgear,maar doordat ik een nieuwbouwhuis heb krijg ik een heel slecht signaal.

Nu heb ik kabel vanuit mijn modem in een switch en vanuit mijn switch kabel naar pc en kabel naar Xbox360.
Op de pc heb ik internetverbinding maar mijn xbox geeft aan dat hij geen ip adres kan krijgen.

Mijn pc ziet wel mijn xbox aangezien hij mediacenter al wilde opstarten.

Heb geen idee wat ik moet doen. Kan ik beter netgear ertussen gooien en daarvandaan xbox en px aansluiten?
De modem geeft maar 1 IP weg, en die is gevallen voor jou PC.
De Xbox krijgt nu niks.

Netgear router ertussen, en het probleem is weg!
 
Het werkt.

Soms zijn problemen zo makkelijk op te lossen,je moet alleen het antwoord weten.

Bedankt voor de hulp!!
 
jarrieknarrie zei:
Het werkt.

Soms zijn problemen zo makkelijk op te lossen,je moet alleen het antwoord weten.

Bedankt voor de hulp!!
Is goed ;)

Wat heb je nu gedaan?
 
Wanneer je een router er tussen zet en je wilt bedraad gamen met xbox/ps3/Wii. Kan je dan gewoon de utp kabel in de netgear router doen en alles werkt dan vanzelf (zoals bijvoorbeeld met een hub/switch en adsl) of moet je in de router nog wat instellingen ofzo aanpassen?

Sorry voor de misschien domme vraag maar heb nog nooit een console via kabel internet aangesloten.
 
Baatje zei:
Wanneer je een router er tussen zet en je wilt bedraad gamen met xbox/ps3/Wii. Kan je dan gewoon de utp kabel in de netgear router doen en alles werkt dan vanzelf (zoals bijvoorbeeld met een hub/switch en adsl) of moet je in de router nog wat instellingen ofzo aanpassen?

Sorry voor de misschien domme vraag maar heb nog nooit een console via kabel internet aangesloten.
Ja.

Je sluit de router met een kabel aan op je UPC modem, en vanaf de router verbind je elke client (Spelcomputers, computers, notebooks etc.).
 
Echt waar? En ik maar denken dat je met een router vanalles moet instellen.

En in de router kan je wel poorten openzetten neem ik aan? Of dmz host instellen?

Dus als ik het goed heb:

UPC Modem: 1 internet uitgang, dan router met diverse uitgangen. Zolang je met utp kabels werkt krijgen alle pc's/consoles door de router automatisch een ip adres?

Hoeveel uitgangen heeft een router dan? Want ik zou er zeker 6 nodig hebben.
 
Alle routers die ik ken hebben 4 LAN uitgangen.
Je kunt echter het netwerk gewoon via een of meerdere switches uitbreiden.
 
Johnny54 zei:
Alle routers die ik ken hebben 4 LAN uitgangen.
Je kunt echter het netwerk gewoon via een of meerdere switches uitbreiden.

Dus uit de router kan een kabel in een hub?

Op zich klinkt dat logisch want in mijn adsl modem zit natuurlijk al een router ingebouwd. Het kwartje gaat vallen hoor ;D ;D ;D ;D
 
Terug
Bovenaan