• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Netwerk via Horizon, begrijp ik het goed?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter pauljoost
  • Startdatum Startdatum
P

pauljoost

Hallo allemaal!
Ik heb vandaag (na wat problemen met de verzending) mijn horizon pakket binnengekregen.
Natuurlijk ging ik meteen fanatiek aan de slag, en heb inmiddels televisie werkend.
Het lukt mij alleen niet om via de mediabox internet te krijgen.

Op het moment zit het zo:
Coax kabel van wanddoos (op de tv aansluiting) naar de horizonbox. Van de Horizonbox met een internetkabel naar mijn router die bovenstaat ( en van mijn router naar alle pc's, de router is regelt ook de wifi.)
Als ik dan verbinding met een bestaand netwerk wil maken (via kabel) krijg ik de melding dat er niks kan worden gevonden.

hNV7V.jpg


Kan iemand mij helpen hoe ik nu via de Horizonbox naar de Router internet krijg.
 
De MCP03 is niet nodig. Internet, telefonie en televisie gaat immers via dezelfde kabel naar de Horizonbox.
Coax direct op AOP aansluiten.
 
Kan nog eens lastig worden, omdat de mcp03 aangesloten is zonder "kopje", dus gewoon losse draadjes aan het einde. Weet je zeker dat het zo moet? Anders moet ik alles weer herstellen als hij het niet doet ^^
 
Omdat ik anders 4 kabels van 10 meter nodig heb ipv 1.
 
pauljoost zei:
Weet je zeker dat het zo moet? Anders moet ik alles weer herstellen als hij het niet doet ^^

Ja, is compleet overbodig als je alles via de Horizonbox doet.

Die opdruksplitter (MCP03) split op het AOP Radio, TV en Data. Aangezien de Horizonbox alles moet ontvangen, is het niet slim de signalen de scheiden op het AOP, want dan krijg je zoals nu alleen de TV-signalen binnen op de Horizonbox en geen internet, want dat wordt weggefilterd op de MCP03.
 
Oke, bedankt voor de info.
Moet morgen dan maar op pad voor een nieuw coax, aangezien ik net een metertje of 2 tekortkom
 
Router in box hoeft niet uit als je een externe router gebruikt. Wel handig om 1 van de DHCP-servers uit te zetten. Zelf heb ik de DHCP-server van de Horizonbox actief en verder een switch met daarop een AP (DHCP uit).
 
Creative Solution zei:
Router in box hoeft niet uit als je een externe router gebruikt. Wel handig om 1 van de DHCP-servers uit te zetten. Zelf heb ik de DHCP-server van de Horizonbox actief en verder een switch met daarop een AP (DHCP uit).

Datbedoelik. :)
 
Terug
Bovenaan