• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

netwerk hulp gevraagd!

  • Onderwerp starter Onderwerp starter asserboy
  • Startdatum Startdatum
A

asserboy

Hallo, ik heb een xp computer in de woonkamer en een laptop op de slaapkamer met Vista.
Ik wil graag een netwerkje maken, waardoor ik op de laptop muziek etc kan bekijken en een printopdracht naar de printer kan sturen, zonder naar beneden te hoeven.

Ik heb al een beetje gezocht op internet maar kan niet een duidelijk stappenplan vinden.
Wie kan mij helpen met een duidelijk stappenplan?

Ik heb een UPC Netgear router, en de laptop maakt draadloos verbinding.

Alvast bedankt!
 
ga ik zeker proberen, bedankt!
Is dit een gratis optie?
 
Dit kan je toch prima oplossen door de mappen te delen op je pc met je netwerk. Hetzelfde geldt voor de printer, deze kan je ook beschikbaar maken voor je netwerk. Hiervoor hoef je helemaal geen aparte software te installeren.

Hier wat info over hoe dat te doen:
https://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-vista/Share-files-with-someone

https://tweakers.net/reviews/171/7/thuisnetwerken-een-uitgebreide-beginnersguide-bestanden-delen.html
 
Uh Roger? Er zijn nogal wat probleempjes bekend betreffende netwerken waarin PC's met XP en Vista zitten.

Op Google is er genoeg over te vinden: Google

Voor TS altijd even handig die site's door te lezen (bij eventuele problemen).
 
De beschrijving op Tweakers is wel erg oud. IPX/SPX protocol is verouderd en hoeft echt niet te worden infeschakeld.
Belangrijkste punten om XP en Vista in een netwerk te zetten:
  • alle computers in dezelfde werkgroep zetten
  • zorgen dat iedere gebruiker op ieder computer is aangemaakt
  • op ieder computer de folders die je wilt delen op delen zetten (aub geen heel schijven delen, dat geeft vaak problemen)
  • printer en bestandsdeling op alle computers aan zetten
 
Dat van de gebruikers op elke pc wist ik niet.
Ik moet dus als gebruiker op 2 pc's staan.
 
Je maakt op ieder computer dezelfde gebruikers (met zelfde wachtwoord) aan, maar je hoeft die niet volledig in te stellen. Programma's installeren etc.
Het belangrijkste is dat Windows de gebruiker kent.

Indien niet moet je bij inloggen op een bestand of folder op de andere computer steeds accountnaam / wachtwoord invullen van de gebruiker op die andere computer om toegang te krijgen.
Het makkelijkste is daarom als op alle computers dezelfde gebruikers bestaan dan gaat het allemaal automatisch.
 
Creative Solution zei:
Uh Roger? Er zijn nogal wat probleempjes bekend betreffende netwerken waarin PC's met XP en Vista zitten.

Op Google is er genoeg over te vinden: Google

Voor TS altijd even handig die site's door te lezen (bij eventuele problemen).

Bekend ja, maar hier draait het al jaren zonder problemen met zowel xp als vista/win7, gewoon mappen sharen die je in je netwerk wilt zien en gaan.
 
Het is ook niet moeilijk, maar je moet het wel even weten... overigens heb ik nog nooit op alle systemen dezelfde accounts aangemaakt.
 
Terug
Bovenaan