• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Netgear WPN824

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Joop
  • Startdatum Startdatum
Berichten
919
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik heb een vraag, ik wilde een Laptop installeren draadloos aan de router Netgear WPN 824. Dit gaat niet, krijg geen kontakt. Maar ik heb daarvoor wel draadloos kunnen internetten met mijn eigen laptop met een stick van Netgear. Maar helaas dat werkt ook niet meer. Ook mijn Wifi van de Black Berry doet het niet meer. Wat kan dit zijn. Kan ik iets resetten ?
 
Een van de simpelste dingen die je kunt proberen is een Power Cycle te geven (stroom van de router af & na enkele seconden stroom er weer op). Dit is een softreset die geen instellingen veranderd, maar wel de router met een schone cache etc laat beginnen. Eventuele problemen met "omgevallen bitjes" (spontane software foutjes) worden daarmee bijna altijd opgelost.

Zie je in de laptop en Blackberry nog wel de SSID (naam) van jouw router verschijnen als je zoekt naar draadloze netwerken?
Indien niet staat misschien het draadloze gedeelte van je router uit.

Heb je toen je de nieuwe laptop wilde installeren iets aan de router veranderd?
Dat is namelijk onder normale omstandigheden niet nodig, maar in dat geval heb je misschien wel ergens een instelling verkeerd gezet.
 
Johnny54, ik heb niets veranderd aan de router. Ik heb de stroom van de router afgehaald en weer opgezet. Nu werkt het weer. Maar dat had ik al een paar maal gedaan. Maar ik had met de laptop installeren wel vergeten de router uit te zetten. Dat staat wel in het boekje van UPC. Misschien is het daar fout gegaan. Ik heb nu alles van de netgear router verwijderd op de laptop en ga het nu opnieuw proberen. Bedankt voor je hulp. Als is gelukt meld ik het.
Groet Joop
 
Joop zei:
Ik heb een vraag, ik wilde een Laptop installeren draadloos aan de router Netgear WPN 824. Dit gaat niet, krijg geen kontakt. Maar ik heb daarvoor wel draadloos kunnen internetten met mijn eigen laptop met een stick van Netgear. Maar helaas dat werkt ook niet meer. Ook mijn Wifi van de Black Berry doet het niet meer. Wat kan dit zijn. Kan ik iets resetten ?
Hallo Joop toevallig zag i kdat je aan e firmware update had meegedaan voor deze router, heb je deze update gedaan met de wifi verbindign aan? zojah dan kan dat het probleem al zijn en misschien ook in combinatie met een corrupte update flashfile, daarom oo kde vraag of je een md5 of sha checksum gedaan hebt alvoerens de router te flashen?zo niet dan zou ik de garantie papieren gaan zoeken want kan heel goed weze ndat de update fout gegaan is, als het goed gaat gaat het vaak maar een klein poosje goed... :'(
 
Ik heb geen update van de router gedaan. Ik heb alleen een andere stick geinstalleerd. De garantie is allang afgelopen. Ik heb de router al 5 jaar. Maar het is heel gek, ik heb een ander modem gekregen en hier werkt de interne draadloos wel prima.. Dus nu werk ik daar mee. Bedankt voor je hulp.
Groet joop
 
Terug
Bovenaan