- Berichten
- 702
Ik zit met het volgende:
Heb een Netgear WNR2000 (upc winkel) waarop 2 PC's zijn aangesloten,
1 bedraad, 1 wireless. Nu komt het van tijd tot tijd voor dat ik met downloaden
"slechts" 45Mbps haal, (bedraad 1 PC aan!), wanneer ik de router resett
(30 secs stroom eraf) gaat het met 85Mbps.....het uitgedeelde IP adres is exact
hetzelfde,voor en na resett. Nu komt het weleens voor dat ik een ander IP krijg van de router,
en de router softwarematig moet resetten a.g.v. een portforwarding (ik gebruik Shoutcast),
waarbij ik natuurlijk de juiste IP moet forwarden. Kan dit een oorzaak zijn waarom ik zo nu
en dan maar op 50% van de snelheid zit? Iemand enig idee? En natuurlijk belangrijker...
hoe kom ik van dit probleem af?
Alvast bedankt voor het meedenken.....
Heb een Netgear WNR2000 (upc winkel) waarop 2 PC's zijn aangesloten,
1 bedraad, 1 wireless. Nu komt het van tijd tot tijd voor dat ik met downloaden
"slechts" 45Mbps haal, (bedraad 1 PC aan!), wanneer ik de router resett
(30 secs stroom eraf) gaat het met 85Mbps.....het uitgedeelde IP adres is exact
hetzelfde,voor en na resett. Nu komt het weleens voor dat ik een ander IP krijg van de router,
en de router softwarematig moet resetten a.g.v. een portforwarding (ik gebruik Shoutcast),
waarbij ik natuurlijk de juiste IP moet forwarden. Kan dit een oorzaak zijn waarom ik zo nu
en dan maar op 50% van de snelheid zit? Iemand enig idee? En natuurlijk belangrijker...
hoe kom ik van dit probleem af?
Alvast bedankt voor het meedenken.....