• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Netgear WNDR3700 en Thomson Modem

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Android
  • Startdatum Startdatum
A

Android

Ik heb Fiberspeed 60 van UPC in combinatie met een Thomson kabelmodem, dit modem staat in de meterkast in de hal van het huis. De WAN is zo slecht dat we de Netgear WNDR3700 hebben gekocht. Deze router staat ook in de meterkast. Nu is het bereik al veel beter maar nog niet super op zolder en in de tuin maar ook op de 2de verdieping.

WAN is uitgeschakeld op de Thomson

Vragen:
1. Hoe kan mijn Netgear zo instellen dat het bereik van de Wifi groter is?
2. Moet de Netgear in de meterkast worden opgesteld?
3. Heeft iemand een stap voor stap handleiding?
4. Welk kanaal is het beste nu staat alles op kanaal 6.
 
Welkom op dit forum! :)

De antwoorden op het merendeel van je vragen zijn hier te vinden:

De Thomson TWG870 icm een eigen router

Ad 2: Uiteraard niet (zie mijn link). Je dient dan een UTP kabel te trekken vanaf de Thomson naar de Netgear.

Ad 4.: Download even inSSIDer om te bepalen welke kanalen bij jou in de buurt het minst druk zijn.

https://www.metageek.net/products/inssider/

PS: Je spreekt steeds over WAN waar je wireless network bedoelt. WAN heeft in netwerktermen een andere betekenis, te weten: Wide Area Network, oftewel internet. Bij routers wordt hiermee dus bedoeld de WAN poort (de poort waarop de internetkabel wordt aangesloten). Dit i.t.t. tot de LAN poorten, die bedoeld zijn voor het interne netwerk (Local Area Network).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt nog een paar vragen

Ik heb in de meterkast mijn upc modem en dan moet ik dus de Netgear in de woonkamer zetten ik moet dus wel een kabeltrekken? Of kan ik ook dit met Powerline adapters oplossen? Of het hele upc modem in naar de woonkamer verplaatsen ....

..... ik kom er niet echt uit ......
 
Android zei:
Bedankt nog een paar vragen

Ik heb in de meterkast mijn upc modem en dan moet ik dus de Netgear in de woonkamer zetten ik moet dus wel een kabeltrekken? Of kan ik ook dit met Powerline adapters oplossen? Of het hele upc modem in naar de woonkamer verplaatsen ....

..... ik kom er niet echt uit ......

Het is natuurlijk met PowerLine adapters op te lossen, maar de beste oplossing is nog altijd een simpele UTP kabel.

Het AOP zit bij jou in de meterkast heb ik begrepen. Je kan dan ook het beste de Thomson in de meterkast laten staan en met het AOP verbinden middels de meegeleverde korte coaxkabel.
 
Prima, UPC modem in de meterkast laten staan en waar plaats ik dan mijn Netgear ?
Dus er moet dan een kabel getrokken worden van voorbeeld woonkamer waar Netgear staat naar de meterkast?
 
Android zei:
Prima, UPC modem in de meterkast laten staan en waar plaats ik dan mijn Netgear ?
Dus er moet dan een kabel getrokken worden van voorbeeld woonkamer waar Netgear staat naar de meterkast?

yep ;D
 
Android zei:
Prima, UPC modem in de meterkast laten staan en waar plaats ik dan mijn Netgear ?
Dus er moet dan een kabel getrokken worden van voorbeeld woonkamer waar Netgear staat naar de meterkast?

Inderdaad. En waar je de Netgear zet is aan jou. Probeer een plaats te vinden die je in het hele huis het beste bereik geeft.
 
Bedankt, en ik kies dan voor methode B. De Thomson als semi dom modem waarbij alles wordt overgenomen door de Netgear? Ik denk dat het al veel zal schelen als ik de Netgear in de woonkamer plaats.
 
Android zei:
Bedankt, en ik kies dan voor methode B. De Thomson als semi dom modem waarbij alles wordt overgenomen door de Netgear? Ik denk dat het al veel zal schelen als ik de Netgear in de woonkamer plaats.

Lijkt me een strak plan. Laat even weten hoe het is uitgepakt. ;)
 
Terug
Bovenaan