Ja en nee.
Als je de repeater op de 1e etage hangt en hij een slecht ontvangst van de WiFi van je router heeft is de snelheid al laag. Hij geeft dan zelf wel een sterk signaal af op de 1e etage maar de snelheid blijft dan laag.
Belangrijk is dus een plek in huis te vinden waar de repeater zelf een goed signaal ontvangt en het signaal dat hij afgeeft op de plekken waar je het nodig hebt sterk is.