• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Netgear USB stick

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Joop
  • Startdatum Startdatum
Berichten
919
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik heb de router van UPC Netgear met een USB stick. Werkt goed op een laptop. Nu heb ik nog een laptop, kan ik daar ook een USB stick draadloos van een ander merk op de router van UPC aansluiten, of moet dat er eentje van Netgear zijn. Zoja moet ik dan de CD van Netgear installeren die bij de router zit of zit erbij zo 'n stick ook een CD.
Graag hulp.
Joop
 
Het hoeft echt niet persé een stick van Netgear te zijn.

Kijk alleen wel of die andere stick overweg kan met dezelfde beveiligingen als de Netgear router.
WEP, WPA en WPA2 zijn gekende kreten.
Ik denk overigens dat alle moderne USB-sticks daar wel mee overweg kunnen.

De Netgear CD heb je niet nodig, zodra die stick werkt zoek je naar draadloze netwerken.
Je kiest jouw netwerk en geeft de beveiligingsleutel in, het zou meteen moeten werken.
 
Eerst eentje kopen .En dan proberen.
Bedankt.
 
Heb die cd, die erbij hoort, eigenlijk nog nooit gebruikt op m'n Windows Vista .. Insteken, en voilá! 8)
 
Ja dat klopt, maar het is nog een XP versie.
 
Phr3ak zei:
Hier ook de cd-rom met XP versie software, die overigens gewoon werkt ook op Vista ;)
De WPN111 XP-driver werkt ook (als je tenminste gebruik maakt van ndiswrapper) in linux....:-)

Ko
 
Zit in die laptop geen draadloze verbinding ingebouwd?
De laatste jaren is dat eigenlijk standaard en dan heb je die USB stick waarschijnlijk helemaal niet nodig.
 
Johnny54 zei:
Zit in die laptop geen draadloze verbinding ingebouwd?
De laatste jaren is dat eigenlijk standaard en dan heb je die USB stick waarschijnlijk helemaal niet nodig.
Jawel, er zit ook een Intel Pro Wireless 3945abg (max 54 Mbits) in mijn HP-laptop. De WPN111 usb-adapter kan echter tot 108 Mbits. De WPN111 is ook wat sneller (2100-2500 kB/s) dan de 3945abg (1900-2200 kB/s). maar minder stabiel....

Ko
 
Het is een oudje die ik heb gekregen. Er zit geen wirelesscard in. Zo 'n
stick kost 17 euro. Ook is de batterij stuk, maar dat komt ook nog wel. Een nieuwe daar is geen geld voor, dus daarom doe ik het zo. Ben al blij dat ik dit heb.
Groet Joop
 
Terug
Bovenaan