R
raab
Hallo,
Vandaag heb ik de nieuwe Netgear router van UPC thuis ontvangen.. Alles goed aangesloten en het Internet doet het hier prima..
De computer waar ik nu op zit is op de router aangesloten via een kabel en werkt ook prima.
Boven op mijn eigen pc, heb ik een Belkin wireless netwerk kaartje met antenne. Als ik netwerken zoek staat het UPC netwerk er gewoon tussen en alle streepjes zijn vol. Zodra ik 2 keer klik op het netwerk gaat hij verbinding maken en dan komt er een error. Windows zegt: Er kan geen verbinding worden gemaakt met het gekozen netwerk. Het netwerk is mogelijk niet meer binnen bereik..
Normaal zou Windows dan moeten vragen om de netwerksleutel in te voeren, dit staat ook zo in de handleiding van UPC maar is dus niet het geval.
Ik weet verder niet wat het probleem kan zijn omdat de Netgear router al standaard goed is ingesteld.
Iemand dit een oplossing weet? Alvast bedankt!
Edit:
Ik heb een Belkin F5D7000 wireless netwerkkaart in mn computer boven.. voor deze netgear router hadden we een linksys router.
Hier een screenshot van de fout die Windows aangeeft..
https://img17.imageshack.us/img17/9973/screenxy5.jpg
Edit 2:
ok.. ik heb wat instellingen veranderd in de router.. Heb nu de beveiliging op WEP gezet en toen kreeg ik dus wat keys.. nu ging ik boven verbinden naar het netwerk en voerde de eerste key in.. het werkt nu allemaal prima boven.. is het wel goed dat ik de router op WEP heb gezet?
Vandaag heb ik de nieuwe Netgear router van UPC thuis ontvangen.. Alles goed aangesloten en het Internet doet het hier prima..
De computer waar ik nu op zit is op de router aangesloten via een kabel en werkt ook prima.
Boven op mijn eigen pc, heb ik een Belkin wireless netwerk kaartje met antenne. Als ik netwerken zoek staat het UPC netwerk er gewoon tussen en alle streepjes zijn vol. Zodra ik 2 keer klik op het netwerk gaat hij verbinding maken en dan komt er een error. Windows zegt: Er kan geen verbinding worden gemaakt met het gekozen netwerk. Het netwerk is mogelijk niet meer binnen bereik..
Normaal zou Windows dan moeten vragen om de netwerksleutel in te voeren, dit staat ook zo in de handleiding van UPC maar is dus niet het geval.
Ik weet verder niet wat het probleem kan zijn omdat de Netgear router al standaard goed is ingesteld.
Iemand dit een oplossing weet? Alvast bedankt!
Edit:
Ik heb een Belkin F5D7000 wireless netwerkkaart in mn computer boven.. voor deze netgear router hadden we een linksys router.
Hier een screenshot van de fout die Windows aangeeft..
https://img17.imageshack.us/img17/9973/screenxy5.jpg
Edit 2:
ok.. ik heb wat instellingen veranderd in de router.. Heb nu de beveiliging op WEP gezet en toen kreeg ik dus wat keys.. nu ging ik boven verbinden naar het netwerk en voerde de eerste key in.. het werkt nu allemaal prima boven.. is het wel goed dat ik de router op WEP heb gezet?

