• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Netgear router

  • Onderwerp starter Onderwerp starter raab
  • Startdatum Startdatum
R

raab

Hallo,

Vandaag heb ik de nieuwe Netgear router van UPC thuis ontvangen.. Alles goed aangesloten en het Internet doet het hier prima..

De computer waar ik nu op zit is op de router aangesloten via een kabel en werkt ook prima.

Boven op mijn eigen pc, heb ik een Belkin wireless netwerk kaartje met antenne. Als ik netwerken zoek staat het UPC netwerk er gewoon tussen en alle streepjes zijn vol. Zodra ik 2 keer klik op het netwerk gaat hij verbinding maken en dan komt er een error. Windows zegt: Er kan geen verbinding worden gemaakt met het gekozen netwerk. Het netwerk is mogelijk niet meer binnen bereik..

Normaal zou Windows dan moeten vragen om de netwerksleutel in te voeren, dit staat ook zo in de handleiding van UPC maar is dus niet het geval.

Ik weet verder niet wat het probleem kan zijn omdat de Netgear router al standaard goed is ingesteld.

Iemand dit een oplossing weet? Alvast bedankt!


Edit:
Ik heb een Belkin F5D7000 wireless netwerkkaart in mn computer boven.. voor deze netgear router hadden we een linksys router.

Hier een screenshot van de fout die Windows aangeeft..

https://img17.imageshack.us/img17/9973/screenxy5.jpg


Edit 2:
ok.. ik heb wat instellingen veranderd in de router.. Heb nu de beveiliging op WEP gezet en toen kreeg ik dus wat keys.. nu ging ik boven verbinden naar het netwerk en voerde de eerste key in.. het werkt nu allemaal prima boven.. is het wel goed dat ik de router op WEP heb gezet? :)
 
WPA is velen malen veiliger dan WEP. Het is dus mijnsinziens niet het beste. Maar ja, WEP is altijd beter dan niks natuurlijk.
 
knuffa zei:
WPA is velen malen veiliger dan WEP. Het is dus mijnsinziens niet het beste. Maar ja, WEP is altijd beter dan niks natuurlijk.
Laatste originele firmware erin flashen via bedrade verbinding, vooaraf een hardreset van 30sec. geven dan zorgen dat wifi uit is en dan op bedraad gaan en de router flashen met de laatste firmware ,na de flash even weer een hard reset geven dan 30 sec wachten dan meteen weer inloggen met default password en nieuw pass instellen en kijk dan of je wpa of wpa2 kunt instellen, als je servicepack 3 hebt geinstalleerd zal het zeker lukken met wpa2, stel ook een mac adres filter in,het is misschien handig om elke pc een handmatig intern address te geven, en de ssid naam non-braodcasting te zetten,datzelfde stel je in zero-config ook in het wijst zich vanzelf succes! 8)
 
vastvet zei:
Laatste originele firmware erin flashen via bedrade verbinding, vooaraf een hardreset van 30sec. geven dan zorgen dat wifi uit is en dan op bedraad gaan en de router flashen met de laatste firmware ,na de flash even weer een hard reset geven dan 30 sec wachten dan meteen weer inloggen met default password en nieuw pass instellen en kijk dan of je wpa of wpa2 kunt instellen, als je servicepack 3 hebt geinstalleerd zal het zeker lukken met wpa2, stel ook een mac adres filter in,het is misschien handig om elke pc een handmatig intern address te geven, en de ssid naam non-braodcasting te zetten,datzelfde stel je in zero-config ook in het wijst zich vanzelf succes! 8)
lezen vastvet die F5D7000 wireless netwerkkaart kan niet meer dan 128-bits WEP ▪ 64-bit WEP aan dan helpt firmware update niet.
 
Zoek op de site van Belkin naar de laatste driver voor jouw kaart. Let wel op dat je de juiste download en installeerd want van deze kaart zijn meerdere versies.
Ik zag dat een van de versies in ieder geval behalve WEB, ook WPA (geen WPA2) ondersteunde.
Probeer dat ook eens. WPA is veilger als WEB.
 
Idd, deze kaart ondersteund geen wpa2 dat heb dan maar even nagekeken, wpa ondersteund ie wel maar dr is een maar want het schijnt niet te werken als je 64bits windows gebruikt.
https://www.chiefvalue.com/product-_-productdetails.cv_-_item--CE00098909010060_+_BELKIN-F5D7000-PCI-Wireless-G-Desktop-Card---Retail maar deze uitvoering heb je ookwel in usb maar dan nog is de ondersteuning er niet voor 64bit computers.
 
Terug
Bovenaan