• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Netgear router van UPC

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Joop
  • Startdatum Startdatum
Berichten
919
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik heb een Netgearrouter van UPC, kan die 50 mb aan. i.s.m de Cisco modem.

Vr.gr. Joop
 
De doorvoersnelheid van de (Mimo-G) Netgear WPN824v2 bedraagt (bedraad) max. 47 Mbps. Draadloos kom je niet verder dan circa 22-23 Mbps met de bijgeleverde wireless USB adapter WPN111 (of welke andere adapter dan ook).

Zet je voor (max.) 3 Mbps extra snelheid een nieuwe N-router (+ N-adapter eventueel) in - of niet?
Verder speelt natuurlijk mee wat je allemaal wilt doen - of wilt gaan doen. Aan jou de keuze.

Ko
 
Wat je kan doen, is de 50mb en de 3mb verlies voor lief nemen. Op een later tijdstip als je er aan toe bent om je router te vervangen kan je een snellere nemen.

Men zal je een thomson modem/router aanbieden, die kan je nemen en je huidige router als switch gebruiken. Dit vereist enige aanpassing van instellingen, en is niet geheel perfect en eenvoudig, daar lopen topics over.

Voordeel is dat je wel iedere snelheid aankan, nadeel is dat je je huidige router tot verdeel punt reduceert.
Ook zijn er discussies over deze wifi modem/router met voor en tegenstanders.

Ik heb zo'n thomson wel bij iemand geinstalleerd en ondervond weinig problemen, het meeste is zoals het configureren van een gewone router, maar zoals gezegd, om 2 routers te hebben is dan wat minder en kan problemen opleveren, zeker als je huidige router top is. Dat is in jouw geval niet qua snelheid dus kan het aantrekkelijk zijn om dit te nemen.

Succes.

ps. ik heb een wrt54g v7 router van linksys en die zou 54Mbps doen, maar mijn versie deed 60Mbps met gemak, bedraad. Draadloos rond de 20, maar voor een laptop in ons netwerk is dat ruim voldoende. Het is maar net of je een bedraadde pc of laptop wil gebruiken voor downloaden op max snelheid.
 
Flow zei:
...maar zoals gezegd, om 2 routers te hebben is dan wat minder en kan problemen opleveren, zeker als je huidige router top is.
2 routers? Als je het WAN gedeelte niet gebruikt is het gewoon een switch. Ik zou niet weten waarom dat problemen zou geven. Als je er maar voor zorgt dat je de DHCP server uit zet.
 
Terug
Bovenaan