• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Netgear router van UPC

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Joop
  • Startdatum Startdatum
Berichten
919
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Met installeren van mijn laptop draadloos op de router krijg ik de melding beveiligingssleutel of wachtwoord zin.
Ik heb alleen een SSID en een Netwerk sleutel. Wat moet ik nu hierin invullen. Ik heb nog een laptop en die werkt perfekt zonder dat ik dat in moet vullen. Ik werk met een USB stick van Netgear die bij de router zit.
 
Ik moet de netwerkbeveilingssleutel invoeren.
 
Misschien eens proberen om je netwerksleutel in te vullen waar de prompt vraagt om je beveiligingssleutel? Heeeeel misschien gaat het wel om hetzelfde ::)
 
Het werkt wel met een vaste kabel.
 
Joop zei:
Het werkt wel met een vaste kabel.

Bij een vaste verbinding heb je dan ook geen beveiliging nodig voor het draadloze gedeelte.

Reset de router eens even (knopje aan de achterkant enige tijd ingedrukt houden). Dan is de eventueel aanwezige beveiliging opgeheven en kan je hierna de router opnieuw configureren en beveiligen.

Configureren en beveiligen dien je altijd te doen via een draadverbinding met de router.
 
Joop,

Voordat je gaat resetten en allerlei instellingen weer moet gaan maken helpt het volgende wellicht.

Ik heb zelf ook zo'n Netgear van UPC gehad.
het Wachtwoord is er door UPC al opgezet. Je hebt hier brief van gehad bij de ontvangst van de router.
Als je die niet hebt. Bij mij op de router zat ook een sticker. Hier staat de beveiligingssleutel ook op. Volgens mij begon het bij mij met UPC in hoofdletters.
 
Ja dat klopt, UPC met een paar cijfers. Maar dat heb ik geprobeerd. Werkt allemaal goed met een andere laptop. De router werkt goed. Want hij ziet hem in de draadloos die online zijn. Dat werkt niet met de SSID en de netwerk sleutel. Die geef je in als je gaat activeren. Dat ging goed. hij staat dus geactiveerd. Als ik dan zeg verbinden krijg ik de melding geef de netwerkbeveiligingssleutel of ander wachtwoord combinatie. Dus er staat iets niet goed inde computer. Wat is nu de netwerkbeveiligings sleutel. Met een vaste kabel werkt alles goed.

Joop
 
UPC...... is de SSID

Wachtwoord (netwerksleutel etc) is een combinatie van 8 cijfers en letters. Bij invoeren letterlijk overtypen met hoofd en kleine letters.
Deze staat in de hanleiding en op de sticker onder op de router.
 
Johnny54 ik heb het nu voor de 4x ginstalleerd en nu werkt het eindelijk. Bedankt voor je info. Ik wist met de info van jou dat ik op de goede weg was. Dnkje wel
Groet Joop
 
Terug
Bovenaan