• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Netgear 824 sneller draadloos kijgen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter evdv
  • Startdatum Startdatum
E

evdv

Wellicht al meerdere keren gevraagd maar heb een UPC Netgear 824 router achter de standaard Arris modem.

Had eerst een 10 MB abonnement maar gratis upgrade naar 30MB uit laten voeren gisteren, nu haal ik draadloos max 15.50 MB en bedraad 28.74 MB.

Volgens de info van de router zou ie draadloos 23 MB moeten kunnen halen.

Hoe kan ik het draadloos opschroeven?

Router staat op standaard instellingen, nog niets mee gedaan.
 
Ben je verbonden met de usb-stick WPN 111 dat werkt bij mij alleen met de firmware 1.1 ipv de laatste nieuwe, nu wel 108 mbps .
Met de versie 2.0 kwam ik in vista niet verder als 54 mbps.
Op de site van Netgear geeft men aan dat je dan via advanced settings de stick op 108 mb aan moet vinken, kan na het installeren van de software de advanced settings niet vinden.
Ga contact opnemen met Netgear.
Met de versie 1.1 kom ik aan een snelheid van gemiddeld 22 Mb ren upload 3 Mb.
Gebruik Vista Home Premium
 
Momenteel gaat snelheid niet hoger dan 13 MB. Ik heb modem gereset en ook de 824v2, mar sneller wordt ie niet.
Er zit wel een Devolo 200 Mbit AVdesk-adapter tussen maar die kan tot ruim 50 Mbit aan. Wie weet een oplossing?
Toen ik nog 10 Mbit had was snelheid optimaal en nu slechts 3 Mbit sneller.
Is andere N-router oplossing? PC gaat via kabel dus niet wifi, snelheid zou m.i. oké moeten zijn. Dank voor alle tips.
 
Eerst testen waar het probleem zit.
- sluit de computer rechtstreeks met kabel op de modem aan.
Snelheid te laag, dan zit het probleem bij UPC of in je computer.
Test indien mogelijk ook met een 2e computer.
- Snelheid goed, dan sluit de compter via Devolo aan op de modem.
Snelheid slecht, zit het probleem in de Devolo verbinding.
- Snelheid goed, dan sluit ook de router weer aan. Wel alles met kabel.
Snelheid te laag, dan zit er een probleem in de router.
Snelheid goed, dan zit het het draadloze gedeelte.
Zie daarvoor: Draadloze netwerken optimaliseren en/of beveiligen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
railwagon zei:
Ben je verbonden met de usb-stick WPN 111 dat werkt bij mij alleen met de firmware 1.1 ipv de laatste nieuwe, nu wel 108 mbps .
Met de versie 2.0 kwam ik in vista niet verder als 54 mbps.
Op de site van Netgear geeft men aan dat je dan via advanced settings de stick op 108 mb aan moet vinken, kan na het installeren van de software de advanced settings niet vinden.
Ga contact opnemen met Netgear.
Met de versie 1.1 kom ik aan een snelheid van gemiddeld 22 Mb ren upload 3 Mb.
Gebruik Vista Home Premium

Hou je ons op de hoogte? Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem: sinds de nieuwe versie max 54 en voorheen 108 mbps. Gevolg: kopiëren tussen apparaten in mijn netwerk gaat nog trager dan het al ging.

Sinds ik Windows 7 op een andere partitie heb geïnstalleerd, heb ik er overigens nog twee problemen bij:
  • Boot ik met Windows XP dan moet ik nu na het booten de stick uit en weer in mijn pc steken voordat ik überhaupt verbinding heb.
  • In Windows 7 werkt het icoon in de systeeminfobalk (rechtsonderin) niet naar behoren: hij verwisselt continu en enorm snel van plek met een ander icoon. Noem het maar 'filkkeren'. Activeren lukt alleen als ik heel snel achter elkaar blijf klikken.

Komt iemand dat bekend voor?
 
Morgen ga ik diverse aansluitingen testen om achter het probleem te komen. Laat uiteraard weten wat eruit komt.

Iets anders:
Als ik Netgear 824v2 (upc model) wil vervangen kan ik andere dan gewoon aansluiten op modem of moet ik nog speciale dingen instellen/opgeven in routermenu?
Heb ik router nodig met modem of zonder modem of maakt het niet uit?
 
Ik ken die router niet, maar wat ik ontdekte en net over hebt gepost...kijk eens naar je virusscanner. Zet die eens uit en doe dan de test. Het kan wellicht zo zijn dat die scanner de snelheid niet aankan en je download vertraagd...niet geschoten is altijd mis. MIjn fiber 60 kwam niet boven de 40 Mbps uit, nu ik een andere virusscanner heb haal ik ruim 57 Mbps..
 

cijfers bedraad nis 2009 uitgezet


cijfers bedraad met nis 2009 alles aan

verschil niet groot, in beide gevallen is upc veel te traag.
 
OK, heb je al getest zonder router en direct aan je modem?Dan weet je meteen of UPC uberhaupt wel de juiste snelheid aan je uitlevert..anders kun je testen tot je ons weegt namelijk.
 
Terug
Bovenaan