Netflix test beeld tv

renskr

Forum Gebruiker
Berichten
8
Hallo medegebruikers,

Wij hebben steeds problemen met het test beeld van Netflix boven op de slaapkamer.
Op de slaapkamer hebben wij staan een extra box/kastje Next, wij hebben geen abonnement op Netflix en dat willen we ook niet hebben.
Maar 4 of 6 keer per maand krijgen we steeds een test scherm van Netflix in beeld en kunnen het niet verwijderen uit het beeld.
We moeten dan de stekker uit de tv en uit het kastje Next er uithalen en een paar minuten wachten, daarna alles weer aansluiten
Dan de tv aanzetten en kastje Next aanzetten en dan hebben we weer gewoon tv. Dit is zo vervelend en als we Ziggo bellen dan snappen ze niet wat we bedoelen.
Op dinsdag 26 mei stond het testbeeld van Netflix weer in het beeld, gelijk Ziggo gebeld en die medewerker zei dat is een bekend probleem van het kastje Next er moet iets afgesteld worden of een ander kastje Next installeren, dus een monteur moest erbij komen om dit probleem verhelpen.
2 juni kwam de monteur, nou hij is 2 minuten bezig geweest HDMI 1 naar HDMI 3 gezet en klaar was de monteur en gelijk was die weg.
Avonds kregen we gelijk de rekening € 15,00 maar het probleem is er nog steeds, dus weer gebeld naar Ziggo dat wij geen genoegen met de rekening nemen.

Wie van jullie hebben dit probleem ook, en kunnen ons advies geven om dit probleem op te lossen.

Renskr
 
Test beeld van Netflix ... bedoel je het scherm met rode letters 'Netflix'?
Ik ken dit probleem niet, maar weet je zeker dat het van de Next komt en niet van de TV zelf?

Dit kun je uitsluiten door de Next uit te zetten als je dat test beeld weer ziet. Als je het dan nog steeds ziet ligt het aan de TV.
Als het echt aan de Next ligt, heb je al een geprobeerd deze naar fabrieksinstellingen te zetten?
 
Je start dus gewoon zelf de Netflix applicatie op. “Nettlix Testbeeld”... man man man...
Druk op de exit of menu knop. Klaar.
 
Hallo

Ik vraag me werkelijk af, of jullie het bericht wat ik schreef wel lezen (boven aan).
Wij hebben geen Netflix!!!! en dat willen we ook niet hebben.

Gr. Rens
 
Wij hebben steeds problemen met het test beeld van Netflix boven op de slaapkamer.
...
Wij hebben geen Netflix!!!! en dat willen we ook niet hebben.
???

Ok maar je leest zelf de reacties dan ook niet goed. Probeerde te achterhalen waar het vandaan kwam.
Daarvoor moeten wat vragen worden gesteld die jij dan mag beantwoorden. Als je daar geen zin in hebt, waarom stel je dan een vraag?
Je kan wel geen Netflix hebben, maar het zit wel standaard op de Next en meestal ook op de TV. Ook al wil je het niet.
 
Ook als je GEEN netflix hebt, kun je de app starten en krijg je het inlogscherm te zien (het “testbeeld”)... ja het is wat he, die moderne tijden.

Zo heb ik geen abbonnement op dat vreselijke linkse politiek “correcte” NOS Staatsjournaal, maar toch komt het steeds voorbij. Ga ik ook maar eens voor bellen met Ziggo.
 
Laatst bewerkt:
...
Maar 4 of 6 keer per maand krijgen we steeds een test scherm van Netflix in beeld en kunnen het niet verwijderen uit het beeld.
We moeten dan de stekker uit de tv en uit het kastje Next er uithalen en een paar minuten wachten, daarna alles weer aansluiten
...
Wie van jullie hebben dit probleem ook, en kunnen ons advies geven om dit probleem op te lossen.

Hebben wij een poosje geleden ook gehad dat niet te verwijderen "testbeeld" zoals jij dat noemt. Dit kwam door de app op de TV zelf. Ook hier kon ik drukken op welke knop dan ook maar niets hielp, het Netflix logo bleef in beeld staan. Het afschakelen van de TV was het enige dat werkte. Stekker was niet nodig btw..

Na een beschikbare firmware update van Samsung ( 55Q70R ) hebben we dit niet meer gehad..
 
Hallo MindWarp,
Firmware geüpload ga ik vanavond installeren, bedankt voor de tip.
Je hoort het wel of ik er vanaf ben.
Rens
 
Terug
Bovenaan