• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Netflix en superhd

Berichten
16.432
Internet
  1. Odido
Digitale TV
  1. Odido
Bij iemand waarbij dit wel werkt? of kunnen wij als upc internet klanten geen gebruik maken van superhd van Netflix omdat upc geen peering heeft met netflix?

Oftewel upc moet gewoon even meewerken en peering met netflix aangaan zodat ook upc gebruikers kunnen genieten van nogbeter beel dan de standaard hd streams.
 
@Devil
Als ik met mijn UPC verbinding deze pagina bezoek: https://signup.netflix.com/superhd
dan krijg ik deze opmerking te zien:

Je internetprovider is nog niet geconfigureerd voor Super HD.

Ik vergeet er bijna bij te vertellen dat ik wel 1080p films kan kijken op mijn PS3.
Maar of ze dat bedoelen met super HD ?

Weet jij misschien meer van.
 
Ik heb vanochtend Netflix geactiveerd via mijn Apple TV. Geen idee welke beeldkwaliteit het is. Ik zag zo snel bijvoorbeeld wel dat sommige programma's met dolby 5.1 werden uitgezonden, andere gewoon stereo. En het viel me op dat ik geen ondertiteling in beeld had. Ik zal er vanavond eens beter naar kijken.
 
Zie ook https://signup.netflix.com/openconnect .

Aangezien ze graag hun hardware in je ISP's datacentrum willen installeren, neem ik aan dat ze ook werken voor de NSA :-)
 
Martin E-EDID zei:
Als ik met mijn UPC verbinding deze pagina bezoek: https://signup.netflix.com/superhd
dan krijg ik deze opmerking te zien:

Je internetprovider is nog niet geconfigureerd voor Super HD.
En daaronder staat:
Super HD is alleen beschikbaar via internetproviders die onderdeel zijn van het Open Connect-netwerk.

Ik zit momenteel op kantoor (Ziggo zakelijk) en daar krijg ik de opmerking:

Je internetprovider is voorbereid op Super HD!

Lijkt me dat UPC dus inderdaad geen onderdeel is van het Open Connect-netwerk...
 
Hier met KPN ook Je internetprovider is voorbereid op Super HD.
Wel vreemd UPC levert snelle verbindingen maar dit nu weer niet.
 
Ze adverteren nu met:

Nergens anders krijg je meer


Nou dat klopt van geen kanten UPC!!!! ;D
 
UPC heeft geen peering met Netflix. Dit is bevestigd door Netflix aan zowel Telecompaper als aan Webwereld. Als ik het goed begrijp dan is Liberty Global aan het onderhandelen met Netflix. Een grapje via mijn Facebook pagina's gaf de indicatie dat de lui van UPC moeilijk doen over peering ratios in gesprekken met andere ISPs en content aanbieders op het European Peering Forum.

Peering ratios worden door sommige netwerken gebruikt om netwerken uit te sluiten van peering of om geld te vragen voor peering. Er verandert niets in je netwerk als ratio verandert, maar het is een politiek trucje. Dus of je nu 5000Mbit/s stuurt en 500Mbit/s ontvangt, of 5000Mbit/s ontvangt en 2500Mbit/s verstuurt, maakt niets uit. De ene keer is de ratio 10:1, de andere keer 1:2, maar je moet nog steeds een 10Gbit/s aansluiting hebben, anders doet het het gewoon niet.

In het geval van Netflix gaat nu alle verkeer via een transit link. De kans is groot dat dit meer geld kost voor UPC, dan voor Netflix. UPC koopt namelijk transit in om de hele wereld te bereiken en betaald dus de commerciele waarde. Netflix koopt transit voornamelijk om in NL UPC te bereiken en in Zweden Telia. Dat betekent dat veel verkeer letterlijk vanuit de ene kast in Amsterdam via een kast van Netflix haar transitboer in Amsterdam naar een kast van de transitboer van UPC gaat. Transitboeren weten dit en zijn best bereid om Netflix een leuke deal te geven. UPC betaald per Mbit/s/maand aan haar transit boer ongeacht de richting van het verkeer en mag deze maand dus 0.25cent per extra mbit/s extra gaan aftikken. Niet heel veel, maar toch echt geld.

Ik hoop dat UPC snel leert van haar nieuwe dochter Virgin en gaat peeren met Netflix.
 
Terug
Bovenaan