• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Net 5 geeft om de 5 minuten even geen beeld

  • Onderwerp starter Onderwerp starter POE
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
P

POE

Ik ben al 2 jaar in het bezit van een Sony Bravia 37ex500 LCD-TV.
Ik kijk digitale TV via Ziggo met een CI+-module die in de TV zit.
De TV is rechtstreeks op de aansluitdoos in de muur van Ziggo aangesloten omdat in mijn huis de contactdoos van Ziggo in de woonkamer binnenkomt en niet in de meterkast.

Alle zenders kijken perfect HD BEHALVE Net 5 (nummer 9). Als Net 5 opstaat dan krijg ik om de 5 minuten een aantal seconden een zwar scherm en daarna komt Net 5 weer in beeld inclusief de titelbalk (Net 5, Naam van het programma en de tijd). De TV gaat dan niet op standby (blijft groen) en laat ook geen E-code of authentificatie zien. Dus even zwart beeld (ook geen geluid) en start dan weer Net 5 op met de titelbalk die je ook ziet als je zelf van zender wijzigt.

Ik heb zelf al opnieuw digitale afstemming laten doen en de fabrieksinstelling weer laten terugzetten. Mijn firmware is up-to-date.

Ik heb Ziggo gebeld en die begonnen eerst over firmware en terugzetten van de fabrieksinstellingen. Zelf ook al geprobeerd maar dat helpt niet.
Hun advies: koop een nieuwe bekabeling, probeer van een kennis een CI-+module te lenen om te kijken of het daaraan ligt en meldt anders de storing van Sony aan.

M.i. kan het niet opeens aan de bekabeling liggen (alle andere zenders laten deze storing niet zien), Wellicht het kopen van een nieuwe CI-module+Ziggo kaart lis erg prijzig en geeft ook geen garantie en Sony kan er volgens mij ook niet wat aan doen.

Herkennen jullie dit probleem met een (Sony TV met CI-module van Ziggo)?
Heeft iemand al wel een werkende oplossing gevonden voor dit storende probleem?

Alvast bedankt voor enige reactie(s).

Met vr.gr.
Patrick
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan