• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Neotion authenticatie error

Status
Niet open voor verdere reacties.
E

eblaauw

Ik heb online een CI+-module gekocht van Neotion. Deze module is van 2012 (staat op module) en is Ziggo gecertificeerd. (Mooi Ziggo logo erop)
Ik had bij Ziggo een tweede smartcard aangevraagd, ontvangen en geactiveerd. Ik plaats de module inclusief smartcard in de TV. (Samsung PS42C450B1WXXC die eveneens CI+ compatibel is volgens site van Ziggo.)

Ik krijg nu een melding (nummer 8) dat de Smartcard niet geverifieerd kan worden.

In een andere TV (een Philips die ook CI+ compatibel is volgens site van Ziggo) krijg ik zelfde melding.

Weet iemand wat ik er aan kan doen?
 
Werkt je smartcard wel als je die in je 5100 ontvanger doet ?

Normaal moet je met een nieuwe TV eerst zenders laten zoeken, zonder de CI+ module in het apparaat. Daarna de CI+ erin zonder smartcard, je zou dan een melding moeten krijgen van de TV dan de CI+ module gevonden is en geautoriseerd is. Daarna de smartcard er pas in.

Als het een oudere versie CI+ module is kan het ook zijn dat daarvan de software eerst geupdate moet worden. Dat kan vanuit het CI menu van de TV als het goed is.

Maar controleer dus eerst of je smartcard werkt.
 
@CeeS: Ja, de smartcard werkt wel als ik hem in de Humax 5100 doe.

Ja, bij beide TV's waren de tuners afgesteld.
Ja, ik heb nu eerst de module er in gedaan voor dat ik er de smartcard in doe.

Bij de Philips TV (want de Samsung heeft geen internet) kan ik nu in het menu komen van de CI-module. Ik heb daar gecontroleerd of ie een software update nodig had en ik kreeg de melding dat de meest recente software er al op zat.

Heel mooi allemaal, maar nog steeds geen HD TV.. :sad:
 
Je kunt de software versie van je TV nog controleren, de laatste versie kun je vaak via de website van de fabrikant downloaden en via USB installeren op de TV. Dat werkt niet altijd automatisch via internet.

De CI+ CAMS worden niet via internet geupdated, maar alleen via het kabelsignaal. Je kunt dus nog kijken of de de CI+ module in een andere TV kunt updaten.

Anders is misschien de CI+ CAM defect als hij in geen enkele TV werkt.
 
In den beginne was er nogal wat verwarring hoe de smartcard in de module EN de module in de tv zou moeten.

Probeer het eens anders om met de smartcard, en kontroleer of je de module zonder gewrik in het toestel hebt gedaan, eventueel met een lampje de pinnen in de tv controleren.
Ook wordt er hier gemeld dat de Samsungs vaak een adaptertje nodig hebben om de module goed vast te zetten in de tv. Kijk in het "Samsung" topic.

Tevens zou je ook zonder smartcard in het CI+ menu moeten kunnen.
 
Beste CeeS en Jojootje,

Ik heb nu alles geprobeerd. Ik heb nu de Samsung TV weten te updaten via USB-stick, de Philips TV nog een keer nagekeken of ie echt de nieuwste software heeft, ik heb de module op een derde TV getest (Panasonic).

Dit allemaal in combinatie met eerste de tuner afstellen. Uit doen, module zonder kaart erin, aan doen wachten, en daarna TV weer uit doen en module met Smartcard erin. Zo ver mogelijk heb ik ook in de CI-CAM menu's gekeken in TV.

Ik kom soms in een menu en kan wat dingen lezen, maar uiteindelijk blijf ik de melding krijgen dat de authenticatie mislukt.

Ik denk nu ook dat het aan de CI-module ligt.
 
Ik zou zeggen dat het niet aan de module ligt maar aan de tv. Leen eens van de buren/vrienden/kennissen een module. Heb je trouwens een nieuwe of een marktplaats exemplaar?
 
Ik zou zeggen dat het niet aan de module ligt maar aan de tv. Leen eens van de buren/vrienden/kennissen een module. Heb je trouwens een nieuwe of een marktplaats exemplaar?

Waarom zou het aan de tv liggen als de module het in 3 tv's niet wil doen?
 
Module is 2ehands gekocht op marktplaats. Verkoper zegt me dat ie het nog deed toen ie hem verstuurde..
 
Ik ga buren vragen om hun module te lenen om te testen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan