- Berichten
- 5.111
- Internet
- Ziggo
- Digitale TV
- Satelliet TV
- Ziggo
Zoals vanmorgen in de kranten te lezen was en te zien was in het journaal, Nederland 3 zal vooralsnog blijven. Op TotaalTV las ik dit stukje:
Als ik het dus goed lees is de kans echter groot dat de opzet van Nederland 3 uiteindelijk wel zal wijzigen, waarbij over drie opties wordt nagedacht:
- BBC model met regioversies
- Duitse model, waarbij Nederland 3 dus per provincie geheel gevuld zal worden met het provinciale net (TV Gelderland, RTV Utrecht etc.)
- Programmering geheel gevuld met programma's van alle regionale zenders. Dus een soort uitgebreide RegioNed
Ik neig zelf naar het BBC model, maar als de huidige regionale zenders blijven bestaan zal dat denk ik wel weer overlappen. Hoe denken jullie daarover?
De VVD stelt dat een derde net overbodig is of helemaal voor de regionale omroepen zou kunnen worden gebruikt. Er zal waarschijnlijk wel over een andere invulling worden nagedacht. De staatssecretaris gaat nu uitzoeken of zogeheten regiovensters mogelijk zijn. Ze verwijst met het idee naar de Britse BBC die na elk nationaal tv-journaal overschakelt naar provinciale uitzendingen.
Als ik het dus goed lees is de kans echter groot dat de opzet van Nederland 3 uiteindelijk wel zal wijzigen, waarbij over drie opties wordt nagedacht:
- BBC model met regioversies
- Duitse model, waarbij Nederland 3 dus per provincie geheel gevuld zal worden met het provinciale net (TV Gelderland, RTV Utrecht etc.)
- Programmering geheel gevuld met programma's van alle regionale zenders. Dus een soort uitgebreide RegioNed
Ik neig zelf naar het BBC model, maar als de huidige regionale zenders blijven bestaan zal dat denk ik wel weer overlappen. Hoe denken jullie daarover?


