• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Nederland 1 2 3 Hd duurt lang voor er beeld is.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ron65
  • Startdatum Startdatum
R

ron65

Heeft iemand een verklaring er voor dat Nederland 1 2 en 3 hd er vrij lang over doen voor ze beeld geven heb hier alleen bij dez zenders er last van .
 
Op je Cisco, of op je DVB-c tv? Enige dat anders is aan die zenders is dat ze de enige 3 ongecodeerde HD's zijn. Wie weet heeft jouw Tv daar moeite mee.
 
Sjah zei:
Op je Cisco, of op je DVB-c tv? Enige dat anders is aan die zenders is dat ze de enige 3 ongecodeerde HD's zijn. Wie weet heeft jouw Tv daar moeite mee.
Klopt sinds de 3 hd zenders ongecodeerd zijn is dit probleem begonnen toen ze nog gecodeerd waren had ik dat probleem niet heb nu maar ned 1 2 3 sd op 1 2 3 gezet erg irritant .
 
Als je dat iedere keer dat je schakelt hebt, dan snap ik je, als je dat alleen bij aanzetten Tv hebt... ik heb zelf bij gecodeerde zenders vaak wachttijd van 20 sec, gelukkig alleen bij aanzetten TV.

Wat je er aan kan doen, hopen/melden bij Tv fabrikant, als je een 2012/13 model hebt vind ik dat je ondersteuning zou mogen krijgen met een betere Fw (ja ik weet het, dat is naief dit, zal wel niet gebeuren). Wat ik niet denk is dat CI+ Fw gaat helpen, dit is meer je TV, en het zijn niet de gecodeerde zenders. Welke Tv is het dan if I may ask?
Of.... Upc doet is vaags in de techniek, maar dit gaat mijn pet ver te boven wat dan fout is...

Balen ja!
 
Daaraan gerelateerd heb ik ook vertraging bij de weergave van SD zenders.

Ik heb op de slaapkamer helaas geen tv die DVB-C ondersteund, maar ik heb er een Humax Fox-Z decoder aangesloten waarmee ik de DVB-C SD zenders kan zien. Ik ondervind ook met de SD zenders verschillen in duur (in seconden) dat er beeld/geluid is. Vooral bij de zenders SBS6, Eurosport, ARD en ZDF lijk het gemiddeld een seconde of 9-10 te duren in tegenstelling tot bijvoorbeeld Ned1 of RTL4 die 4-5 seconden lijkt te zijn. De zenders SBS6, Eurosport, ARD, ZDF zitten overigens op dezelfde frequentie 284000 Mhz https://www.dtvmonitor.net/index.php?tree=2980 Zie ook dit bericht: https://ziggoforum.nl/posts/640976/ Ik vermoed dat het komt doordat ik bij ARD en ZDF helemaal geen geluid krijg omdat deze geen 'gewoon' stereo geluid doorgeven maar alleen 5.1 geluid wat mijn Humax decoder en tv niet ondersteunen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan