• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ned1 HD probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

twigger

Forum Gebruiker
Berichten
2.154
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Hoi

er zijn eergisteren werkzaamheden geweest, en sindsdien heb ik probleem
met Ned1 HD. Als ik van RTL5 HD naar NED1 HD zap verschijnt er de melding
' Dit programma is niet beschikbaar' ik moet dan heen en weer zappen voor weer beeld te krijgen. . cam module even eruit halen helpt ook niet. Kan Ziggo dit oplossen.

Gr.
 
Hoi

er zijn eergisteren werkzaamheden geweest, en sindsdien heb ik probleem
met Ned1 HD. Als ik van RTL5 HD naar NED1 HD zap verschijnt er de melding
' Dit programma is niet beschikbaar' ik moet dan heen en weer zappen voor weer beeld te krijgen. . cam module even eruit halen helpt ook niet. Kan Ziggo dit oplossen.

Gr.

Voor als je het nog niet gedaan hebt laat de tv de zenders eens opnieuw zoeken ( Dit heeft bij mij wel eens geholpen ) probeer ook eens als je die hebt een andere cam of instaleer cam eens opnieuw.

Kijk ook eens op de Ziggo Site of er voor jou postcode een storing is

Gr.Arno
 
een zenderscan helpt ook niet.
en andere cam heb ik niet, hoe moet ik de cam opnieuw installeren?
Ik heb cam er wel even uitgehaald maar dat helpt ook niet.
Ik krijg wel vaker die melding als ik zap maar dan is het maar 1 of 2 sec.
 
een zenderscan helpt ook niet.
en andere cam heb ik niet, hoe moet ik de cam opnieuw installeren?
Ik heb cam er wel even uitgehaald maar dat helpt ook niet.
Ik krijg wel vaker die melding als ik zap maar dan is het maar 1 of 2 sec.

1 a 2 sec. is normaal in het digitale / hd tijdperk dit heb ik op mijn samsung ook ik krijg dan meestal geen melding maar even een zwart beeld.

Cam er uit tv aanzetten zet ned2 op Cam er in wacht even voer smart card in.( volg intructies tv ).

Kijk ook eens menu tv algemene interface of er geen update voor je cam is.

Maar blokkerig beeld duid normaal op signaal probleem en je bent niet de eerste na werkzaam heden van Ziggo waar dit probleem zich zomaar ineens voordoet. ( Slechte kabels / verbindingen ) .

Kijk ook eens in het menu tv wat je signaal sterkte is en of hij hier fouten aangeeft ( Ber moet nul zijn )

Gr. Arno
 
die cam update zit er al paar maanden op.
signaalsterkte is goed.
Ber=0.
En ik heb geen blokkerig beeld

die storing komt van Ziggo uit, want eerder had ik dat niet, van donderdag op vrijdag zijn er werkzaamheden geweest en sinds gisteren heb ik dat probleem dus.
 
Hoi

er zijn eergisteren werkzaamheden geweest, en sindsdien heb ik probleem
met Ned1 HD. Als ik van RTL5 HD naar NED1 HD zap verschijnt er de melding
' Dit programma is niet beschikbaar' ik moet dan heen en weer zappen voor weer beeld te krijgen. . cam module even eruit halen helpt ook niet. Kan Ziggo dit oplossen.

Gr.

Aangezien dat je al van alles geprobeerd hebt lijkt het mij een schakel / signaal probleem Huisinstalatie / TV / Ziggo ???

Daar je op NED1 de melding krijgt ( Dit programma is niet beschikbaar ) en dit heeft niets met je Cam te maken daar NED1 altijd werkt is een vrij kanaal en moet dus ook werken zonder Cam.

Om een en ander uit te sluiten probeer eens een andere tv op de zelfde aansluiting zonder cam en kijk of NED1 dan ook de melding geeft.

Als je dan de melding niet krijgt is er iets met je tv.

Krijg je de melding ook met een andere tv controleer dan je verbindingen zijn deze ook ok dan blijft er niets over dan Ziggo te bellen om te kijken of er een signaal storing is of een monteur te laten komen om te kijken of er een storing is op je AOP.

Gr.Arno
 
ok. als die melding verschijnt en ik de cam verwijder heb ik wel beeld.
Het ligt aan Ziggo want probleem doet zich na de werkzaamheden voor.
Ik heb geen andere tv dus kan niet testen. ik wacht even af.
 
ok. als die melding verschijnt en ik de cam verwijder heb ik wel beeld.
Het ligt aan Ziggo want probleem doet zich na de werkzaamheden voor.
Ik heb geen andere tv dus kan niet testen. ik wacht even af.

Je schrijft als de melding verschijnt en je de Cam verwijdert heb je wel beeld.
Om uit te sluiten dat er een storing in de Cam zit probeer deze eens uit bij b.v. kennissen / buren om te kijken of hij daar wel werkt of dat hij daar ook stoort.
Het kan zo maar gebeuren dat de Cam defect is en hij daardoor de zenders niet snel genoeg encodeerd.

Gr.Arno
 
Ik heb ook getest door alleen de smartcard er ut te halen, dus cam niet en dan krijg ik ook beeld. Dus cam ligt het ook niet aan. Ook met andere smartcard heb ik getest en ook beeld. Ik wacht op reactie van tvdigitaal, ik heb hem pb gestuurd.

Gr. Frank.
 
Ik heb ook getest door alleen de smartcard er ut te halen, dus cam niet en dan krijg ik ook beeld. Dus cam ligt het ook niet aan. Ook met andere smartcard heb ik getest en ook beeld. Ik wacht op reactie van tvdigitaal, ik heb hem pb gestuurd.

Gr. Frank.

Ok als het probleem is opgelost meld dit hier dan even ben benieuwd wat het was?

Succes.

Gr.Arno
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan