Ned 3 geen epg informatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

niels_vlaar

Forum Gebruiker
Berichten
57
Van Nederland 3 geeft de decoder geen epg informatie de rest van de zenders wel. Weet iemand hoe dat kan? Wordt de info niet over 1 stream uitgezonden? Kan het aan de aansluiting/kabel liggen? Heb een kwaliteit van 100% sterkte van 80% en een ber van 0 dus dat moet dus wel goed zitten.
Maar ik heb ook gehad dat de kabel in het wegkastje van Ziggo aan het roesten was en dat was met een meting ook niet te zien kan het zoiets zijn?
 

xahmol

Forum Gebruiker
Berichten
6.626
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Hier ook geen EPG voor Nederland 3. Irritant want wilde Sinterklaas journaal inplannen voor opname. Nu maar ouderwets met instellen van start/eind tijd gedaan.
 

Dinky01

Forum Gebruiker
Berichten
5
Probleem doet zich bij mij inderdaad ook voor. Speelt al langer (zeker een maand). De overige EPG-informatie komt wel netjes binnen.

Dacht dat het aan mijn ontvanger lag maar hier is dus toch iets anders aan de hand.
 

peterweb

Forum Gebruiker
Berichten
4
Geen Nederland 3 in EPG

Ook ik heb geen Nederland 3 in mijn EPG. Ik heb hierover een klacht ingediend bij Ziggo. Ik werd gebeld door een (in eerste instantie) vriendelijke dame die eerst vroeg welke decoder ik bezat. Ik moest op een rode knop op mijn AB drukken waarna de melding kwam dat mijn internet-verbinding niet in orde is. Ik heb uitgelegd dat ik geen internet van Ziggo afneem en de TV ook niet op internet is aangesloten maar rechtstreeks met een coaxkabel op de kabelaansluiting. Alle zenders (behalve Ned 3) worden in de EPG correct weergegeven en met een aangesloten harddisk kan ik opnemen en pauzeren. Zij blijft echter beweren dat ik een internetverbinding nodig heb om EPG correct te kunnen ontvangen en dat ik Interactieve TV heb. Ik ben het daar niet mee eens. Zij gooide de hoorn op de haak waarna ik weer een klacht heb ingediend (afwachten). Ziggo geeft op hun site aan dat het standaardabo interactieve tv bevat (mijns inziens alleen nuttig voor uitzending gemist) waarbij wordt gezegd dat het alleen goed werkt als de TV op internet is aangesloten. Alles bij elkaar lijkt me dit een mix van een onkundige dame die alleen instructies opvolgt en een slinkse manier om mij internet van Ziggo aan te smeren.
 

koopman4

Forum Gebruiker
Berichten
1.965
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Het komt meer voor dat de Helpdesk foute of onvolledigr info verstrekt.
Wil je Netwerk op je Humax dan dien je aangesloten te zijn op je router d.m.v. LAN of WIFI. De EPG wordt opgehaald middels de kabel.

NED3 geeft idd. bij mij ook geen info door de andere zenders wel dus zeer waarschijnlijk een versturing fout van Ziggo die hopelijk snel uit de wereld is.

Gerard.
 

haas

Forum Gebruiker
Berichten
121
Mogelijk wordt de EPG niet goed verstuurd op andere transportstromen dan die van de zender zelf (EIT Schedule Other). Als dit zo is, dan zou je na verloop van tijd wel EPG moeten zien als je op de zender zelf bent afgestemd.

Krijgen jullie wel EPG voor Nederland 3 nadat je even (een minuut) naar Nederland 3 blijft kijken?

Zo niet, zelfde vraag maar dan nadat je de Humax hebt gereset terwijl die voor het resetten op Nederland 3 stond?
 

Nickzo

Forum Gebruiker
Berichten
162
Digitale TV
  1. Ziggo
Ook ik heb al een tijdje geen EPG op Ned. 3 via de Humax.
Maar als ik kijk op mijn tv via CI+ heb ik gewoon Ned.3 op de EPG. Daar is geen storing te bemerken, alles volkomen normaal.
 

peterweb

Forum Gebruiker
Berichten
4
Mogelijk wordt de EPG niet goed verstuurd op andere transportstromen dan die van de zender zelf (EIT Schedule Other). Als dit zo is, dan zou je na verloop van tijd wel EPG moeten zien als je op de zender zelf bent afgestemd.

Krijgen jullie wel EPG voor Nederland 3 nadat je even (een minuut) naar Nederland 3 blijft kijken?

Zo niet, zelfde vraag maar dan nadat je de Humax hebt gereset terwijl die voor het resetten op Nederland 3 stond?

Ook via mijn TV met CI+ hetzelfde probleem, mijn buurman ook. De truuk die Haas opperde werkt. Eerst even op Nederland 3 gaan staan en dan de EPG oproepen en er is informatie; geldt ook voor TV met CI+ module.
Wat mij betreft heb ik nu een voorlopige oplossing maar dat er iets niet bij Ziggo in orde is, is wel duidelijk. EN geen internet nodig, dus!!
 

koopman4

Forum Gebruiker
Berichten
1.965
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ook via mijn TV met CI+ hetzelfde probleem, mijn buurman ook. De truuk die Haas opperde werkt. Eerst even op Nederland 3 gaan staan en dan de EPG oproepen en er is informatie; geldt ook voor TV met CI+ module.
Wat mij betreft heb ik nu een voorlopige oplossing maar dat er iets niet bij Ziggo in orde is, is wel duidelijk. EN geen internet nodig, dus!!
Vandaag was NED3 gedeeltelijk ingevuld in de EPG. Na zender op NED3 zetten en op diverse lege plekken in de EPG balk van NED3 staan is er weer info.

Gerard.
 

peterweb

Forum Gebruiker
Berichten
4
Geen Nederland 3 in EPG

Ziggo heeft weer teruggebeld na mijn klacht over de laatste klachtafhandeling. Zij hebben excuses aangeboden en toegegeven dat een internetverbinding niet nodig is en dat het epg-signaal van Nederland 3 blijkbaar niet goed meekomt. De dame ging me toch nog adviseren om mijn Humax naar de fabrieksinstellingen te zetten maar ik heb uitgelegd dat mijn TV met C+ module en mijn buurman dezelfde problemen hebben. Zij ging er tenslotte vanuit dat als er genoeg van deze zelfde klachten binnenkomen, er wel iets aan gedaan zal worden. Dus...ieder die er last van heeft even een klacht indienen via de Ziggo-site.

Ook ik heb geen Nederland 3 in mijn EPG. Ik heb hierover een klacht ingediend bij Ziggo. Ik werd gebeld door een (in eerste instantie) vriendelijke dame die eerst vroeg welke decoder ik bezat. Ik moest op een rode knop op mijn AB drukken waarna de melding kwam dat mijn internet-verbinding niet in orde is. Ik heb uitgelegd dat ik geen internet van Ziggo afneem en de TV ook niet op internet is aangesloten maar rechtstreeks met een coaxkabel op de kabelaansluiting. Alle zenders (behalve Ned 3) worden in de EPG correct weergegeven en met een aangesloten harddisk kan ik opnemen en pauzeren. Zij blijft echter beweren dat ik een internetverbinding nodig heb om EPG correct te kunnen ontvangen en dat ik Interactieve TV heb. Ik ben het daar niet mee eens. Zij gooide de hoorn op de haak waarna ik weer een klacht heb ingediend (afwachten). Ziggo geeft op hun site aan dat het standaardabo interactieve tv bevat (mijns inziens alleen nuttig voor uitzending gemist) waarbij wordt gezegd dat het alleen goed werkt als de TV op internet is aangesloten. Alles bij elkaar lijkt me dit een mix van een onkundige dame die alleen instructies opvolgt en een slinkse manier om mij internet van Ziggo aan te smeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan