• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ned.2 beeld schakeld om de haverklap van 16:9 naar 4:3

  • Onderwerp starter Onderwerp starter kingpin1966
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
K

kingpin1966

Het beeld van Ned.2 schakelt bij ons om de haverklap van het 16:9 formaat naar het 4:3 formaat.
Dit is erg vervelend als we via de digitale decoder een programma opnemen en we dus noodgedwongen even analoog moeten kijken.

Zijn er meer mensen met dit probleem?
Komt dit alleen in het Ziggo gebied voor of ook elders?
 
Bij mij komt dit alleen, en af en toe, voor bij de zender 'Politiek 24' , verder heb ik er geen last van.
 
Nou op NatGeo is het soms nog veel erger, daar vergeten ze namelijk vaak te schakelen zodat 4:3 beelden en 16:9 worden uitgezonden en andersom. Het schakelen gaat trouwens met de hand en als ze even niet opletten kan het vergeten worden :)
 
Het beeld van Ned.2 schakelt bij ons om de haverklap van het 16:9 formaat naar het 4:3 formaat.
Wat bedoel je daarmee precies ?
Tussen de reclame of bij elk programma, of gewoon tijdens een 16:9 programma dus elke paar minuten of seconden ? En is het constant of alleen op bepaalde tijden ?

Want ik heb op ned-2 tot nu toe niets gemerkt, maar als het op bepaalde tijden is dat ik niet gekeken heb kan dat natuurlijk. Anders zou het een probleem van je TV of DTV ontvanger of SCART kabel kunnen zijn natuurlijk.
 
Want ik heb op ned-2 tot nu toe niets gemerkt, maar als het op bepaalde tijden is dat ik niet gekeken heb kan dat natuurlijk. Anders zou het een probleem van je TV of DTV ontvanger of SCART kabel kunnen zijn natuurlijk.
Het gaat hier toch alleen over analoge TV ontvangst dacht ik?
Waarschijnlijk raakt je (breedbeeld) TV ergens door van slag en schakelt daardoor tussen de verschillende formaten?
Vreemd dat het alleen op NL2 is natuurlijk.
 
Bij mij komt dit alleen, en af en toe, voor bij de zender 'Politiek 24' , verder heb ik er geen last van.

Yep heb ik hierzo ook!
Dan valt de 16:9 puls op de een of andere manier weg en gaat het beeld naar 4:3 voor een halve seconde. Daarna is de puls er weer. Dat lijkt mij als je een breedbeeld TV heb behoorlijk irritant :D
 
Dat lijkt mij als je een breedbeeld TV heb behoorlijk irritant :D
Lijkt me voor een 4:3-kijker even zo irritant. Het is immers de decoder die reageert op het signaal. Die zal, bij een goed ingestelde decoder, de zwarte balken boven en onder weghalen, waardoor er een uitgetrokken beeld wordt weergegeven.
 
Lijkt me voor een 4:3-kijker even zo irritant. Het is immers de decoder die reageert op het signaal. Die zal, bij een goed ingestelde decoder, de zwarte balken boven en onder weghalen, waardoor er een uitgetrokken beeld wordt weergegeven.
Nee, want het gaat om analoge TV die steeds bij hem omschakelt tussen 16:9 en 4:3, dus een probleem in zijn TV vermoedelijk want anders hadden veel meer mensen er last van.
 
Nee, want het gaat om analoge TV die steeds bij hem omschakelt tussen 16:9 en 4:3, dus een probleem in zijn TV vermoedelijk want anders hadden veel meer mensen er last van.

Dan is het wel frappant dat ik twee T.V toestellen heb met hetzelfde kwaaltje.
Ik had eerst een breedbeeld TV met zo'n grote toeter erachter en nu heb ik een breedbeeld LCD TV, maar ze "schakel(d)en" alletwee het analoge beeld van 16:9 naar 4:3 en omgekeerd.
Je word er echt stapelgek van.
Apropos, het is niet Ned.2 die dit fenomeen heeft maar Ned.1.
 
Dan is het wel frappant dat ik twee T.V toestellen heb met hetzelfde kwaaltje.
Ik had eerst een breedbeeld TV met zo'n grote toeter erachter en nu heb ik een breedbeeld LCD TV, maar ze "schakel(d)en" alletwee het analoge beeld van 16:9 naar 4:3 en omgekeerd.
Je word er echt stapelgek van.
Apropos, het is niet Ned.2 die dit fenomeen heeft maar Ned.1.
Ja maar we kunnen alleen maar gissen wat er aan de hand is omdat je niet antwoord op de vragen die we stelden:

- gebeurt dit tijdens een programma, dus elke 10 seconden of zoiets.
- of gebeurt het tussen de programma's door bijvoorbeeld als de reclame begint ??

Tussen de programma's door: dat klopt want de reclame wordt in 16:9 uitgezonden en de 4:3 programma's schakelen dan inderdaad terug.

Tijdens een programma: dat is niet normaal....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan