• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ned 1, 2 en 3 minder scherp

Berichten
4.405
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Valt meer mensen dit op? IK vindt het de laatste dagen behoorlijk opvallen. Zou dit te maken kunnen hebben met de nieuwe eindregie die in gebruik is genomen? Niet dat het nou zo erg is, want over anderhalve week gaan de HD zenders de lucht in, maar opvallend is het wel :).
 
Arthur29 zei:
Valt meer mensen dit op? IK vindt het de laatste dagen behoorlijk opvallen. Zou dit te maken kunnen hebben met de nieuwe eindregie die in gebruik is genomen? Niet dat het nou zo erg is, want over anderhalve week gaan de HD zenders de lucht in, maar opvallend is het wel :).

Ja, einidelijk nog iemand die het ook ziet.
Gisteren lijkt mij is Ned3 er bij gekomen en het is verschrikkelijk.
Niet alleen is het minder scherp ook veegt het enorm bij snelle bewegingen.
Ook lijkt het of er een nieuwe ondertitel machie gebruikt wordt, de letters lijken mij net iets groter.

Dit is echt niet acceptabel het beeld is nog slechter dan DVB-T feeds van de Belgische zenders.
Ik heb wat Wimbledon samenvatingen vergeleken.

"Niet dat het nou zo erg is, want" , beetje asociaal vind je zelf ook niet.
96% van de TV kijkers krijgen een slechter beeld omdat er HD komt.
Leuke methode om aan HD promo te doen. Nou ik dacht het niet.
 
coco zei:
"Niet dat het nou zo erg is, want" , beetje asociaal vind je zelf ook niet.
96% van de TV kijkers krijgen een slechter beeld omdat er HD komt.
Leuke methode om aan HD promo te doen. Nou ik dacht het niet.

Jij trekt hier nu direct de conclusie dat ze het moedwillig doen om HD te promoten. Dat lijkt me erg sterk, ze zouden zich in hun eigen vingers snijden. Om HD te promoten lijken mij andere methoden meer voor de hand liggend.
 
Nou toen upc digital was ingevoerd is korte tijd daarna de kwaliteit van mijn analoge zenders ook achteruit gegaan, meer ruis, vooral in de vorm van schuine strepen terwijl ik eerst bijna perfect beeld had. Dus mij zal het niet verbazen als het met opzet wordt gedaan. Maar ook in mijn geval, ik ga lekker HD kijken :) Hoop dat de HD channels gewoon op 1,2,3 kunnen ipv zender paar-honderd-en-nog-wat.
 
IS allemaal onzin dat signaal achteruit gaat omdat upc iets wilt promoten, gister met voetbal kan wel kloppen zat in aanvoer signaal, op sat was namelijk zelfde wazigheid.
 
totaal geen last van heb haar scherp beeld maar ik heb wel digitaal kabel van wantcontactdoos naar tv is 2 keer zo dikke kabel als standaard kabel weet niet of het daar aan ligt maar upc is veel betere kwaliteit dan schotel of digitenne heb ik allebei ge probeert
maar vind wel dat het tijd wordt dat er veel meer HD kanalen bijkomen
 
heb zowel ned 123 analoog en digitaal gisteravond bekenen... was een "zap avond". alleen het voetbal was vaag, voor de rest prima hoor..

het SD digitale signaal op de ned kanalen is bij mij nooit slecht geweest eigenlijk.. en blokkerigheid en en faden van kleuren heb ik op ned 123 ook geen last van ( en dat is op andere kanalen wel eens anders).

Ben wel benieuwd naar het HD kwaliteit, maar daar moet ook eerst de decoder voor binnenkomen...ik wacht af..
 
Voetbal uit Zuid Afrika is heel de week al slecht omdat de NOS een kwalitatief mindere feed gebruikt. Heeft niks met de eindregie om mogelijke acties van UPC te maken.
 
Hier ontvang ik alle signalen zowel analoog digitaal en HD gewoon goed en heb er niets op aan te merken, als er al eens een verschil is bij mij dan zit het in de betreffende uitzending ;)
Het heeft dan niets met UPC te maken of moedwillig een slechter beeld door te geven.
 
Jarco Kriek zei:
Voetbal uit Zuid Afrika is heel de week al slecht omdat de NOS een kwalitatief mindere feed gebruikt. Heeft niks met de eindregie om mogelijke acties van UPC te maken.

Tom Egbers vanuit de studio was duidelijk minder scherp dan voorheen. En dat is zo'n studio
die HD-Ready is, in tegenstelling tot veel andere studio's/programma's op NL1/2/3.

Het zou me dus niets verbazen als er nog iets niet optimaal staat afgesteld bij de NPO zelf
wat betreft de HD-Ready studio's als ze SD moeten produceren.
 
Terug
Bovenaan