• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

NAV 2005 en anti-vir advies

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Martin Brozius
  • Startdatum Startdatum
M

Martin Brozius

Onlangs de trialware geDLt en geinstalleerd, op zoek naar een geschiktere antivrius pakket en firewall. Ik heb opgemerkt dat NAV2005 nogal wat resources weg slurpt. Niet erg prettig als je aan het gamen bent en je beeld gaat schokken..

Kan iemand mij adviseren op dit gebied. Alvast bedankt
 
ik gebruik al een tijdje de freeware scanner Avast Anti Virus https://www.avast.com
 
Ik werk al jaren met Norton AV en Zonealarm firewall en was altijd tevreden.
De belasting op mijn P3 450 MHz viel wel mee en ik merkte er dan ook weinig tot niets van.
Enige tijd geleden heb ik ook 2005 uitgeprobeert en deze heb ik er na 1 week afgegooid.
De computer werd vertraagd, vooral tijdens de liveupdate.
Het geheugenbeheer van Windows98 werd overhoop gegooid, zodat ik na een paar uur de melding van Norton kreeg dat het geheugen te laag werd om goed te blijven werken.
Vervolgens liep alles vast en was een reset/herstart van de pc de enigste oplossing.

IK draai nu weer met Norton 2004 AV in combinatie met Zonealarm firewall en ben tevreden, maar ga zeker nog eens McAfee uitproberen omdat ik daar goede verhalen over hoor.

PS Lees eens: Veilig Internetten (tips)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tx for the info....

Ren je rot!!!
 
als ik weer eens een pc met virussen tegenkom installeer ik meestal AVG (free versie). Heeft maar weinig effect op de prestaties. Hij pakt ook behoorlijk wat virussen.
 
'AVG 7.0 professional' en 'Sygate personal firewall Pro'en draait nu op de achtergrond. Geen problemen meer met de resources. En van wat ik aan huiswerk heb gedaan op het net, is AVG volgens de kritieken zo slecht nog niet.

Ik probeer alleen nu nog de ICS van XP via de firewire (als netwerkpoort) aan het werk te krijgen. Heb wel netwerk verbinding en kan razendsnel data heen en weer sturen, maar internet delen doet het vooralsnog niet. De help van Sygate al geraadpleegd. Ze geven mogelijke opties......maar misschien dat het niet via de firewire werkt.
Als de sygate op 'allow all' staat dan is er wel internet verbinding. Ik ga nog ff knutseln.

Nogmaal bedankt voor jullie reacties
 
In de Zonealarm pro versie zit tegenwoordig ook een antivirus functie. Merk tot nu toe niet dat de PC trager word ofzo.... Heb niet gekeken of deze versie ook de mail scant e.d. maar het is een gecombineerde optie...al het dataverkeer komt toch langs je firewall :)
 
Terug
Bovenaan