Nat Geo Graphic HD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vanochtend wederom gebeld met Ziggo.
Toch zeggen zij dat het aan de kabel ligt.
Vreemd jaren geen probleem, na update alleen problemen.
Veel meer mensen hebben dit probleem, dus kan me niet voorstellen dat het aan de kabel ligt. Ook vreemd is dat Ziggo, precies wist aan welke Zenders het ligt, 18, 204, en ergens 1 in 400 (spaanse zender)
 
Vanochtend wederom gebeld met Ziggo.
Toch zeggen zij dat het aan de kabel ligt.
Vreemd jaren geen probleem, na update alleen problemen.
Veel meer mensen hebben dit probleem, dus kan me niet voorstellen dat het aan de kabel ligt. Ook vreemd is dat Ziggo, precies wist aan welke Zenders het ligt, 18, 204, en ergens 1 in 400 (spaanse zender)

Het is niet vreemd, want die zenders zitten allemaal op dezelfde frequentie. Als je storing hebt op 1 van deze kanalen heb je het ook op de andere. Ik heb je een paar berichten hiervoor dezelfde vraag gesteld.

"meer mensen hebben dit probleem". Bedoel je dat al jouw buren op hetzelfde moment dit probleem hebben op precies die kanalen ?? In dat geval kan er iets met het Ziggo signaal in jouw wijk aan de hand zijn. Maar "meer mensen" op heel andere plaatsen in nederland is niet hetzelfde probleem, maar wel vergelijkbaar, maar hoeft dan niet door het Ziggo signaal te komen.

Het is helaas geen bewijs dat je bekabeling 'goed' is als je af en toe een goed signaal hebt. Als je kabels namelijk 'lek' zijn voor signalen "van buitenaf" zul je alleen maar storing hebben als dat externe signaal aanwezig is. Als de storing bijvoorbeeld van een DECT telefoon handset komt, of van een mobiele telefoon of van een WiFi 'zender' van een draagbaar apparaat, dan zul je alleen storing hebben als dat apparaat aan staat of in de buurt van je TV of kabels is.

Dat is lastig uitzoeken, daarom krijg je altijd het advies om te testen met een losse (goede met kabelkeur) kabel rechtstreeks aangesloten op het AOP zonder dat je andere delen van je huiskabels aangesloten hebt. De storende TV dus tijdelijk als enige aansluiten. Is de storing dan weg (blijft je BER op nul staat) dan moet je deel voor deel je huisinstallatie weer aansluiten en steeds de TV met die kabel op dat deel aansluiten. Wanneer de storing dan weer terugkomt heb je het deel gevonden wat de storing oppikt.
Wanneer je rechtstreeks op het AOP ook dezelfde storing hebt, moet je een monteur laten komen en het AOP zelf of de aansluiting laten controleren.
 
bedankt cees,
de telefoon is aan de andere kant van de kamer, en de wifi draait al heel lang erg goed. ik wacht wel eerst de kabel af. Heb op die kanalen grote bitrate aan fouten. Maar het is wel frapant, en dat kan je tegen spreken, dat ik 2 vrienden heb die ook niet in dezelfde woonplaats wonen, die ook alleen maar problemen hebben met die kanalen. En wat is ook raar vind, dat ik al die tijd goed beeld heb gehad, en nu na de update van 2 weken terug, deze problemen ondervind. En AOP, is dat de stekkerdoos in de huiskamer of in de meterkast ?
 
bedankt cees,
de telefoon is aan de andere kant van de kamer, en de wifi draait al heel lang erg goed. ik wacht wel eerst de kabel af. Heb op die kanalen grote bitrate aan fouten. Maar het is wel frapant, en dat kan je tegen spreken, dat ik 2 vrienden heb die ook niet in dezelfde woonplaats wonen, die ook alleen maar problemen hebben met die kanalen. En wat is ook raar vind, dat ik al die tijd goed beeld heb gehad, en nu na de update van 2 weken terug, deze problemen ondervind. En AOP, is dat de stekkerdoos in de huiskamer of in de meterkast ?

Bij die update van 2 weken geleden zijn verschillende zender op andere frequenties gezet. Als er op die frequentie storing was in jouw huis installatie heb je dat vermoedelijk nooit eerder opgemerkt als daar vroeger zenders zaten waar je niet naar keek en nu dus wel.

Je bent zeker niet de enige met dit soort problemen, er staan veel meer topics in dit forum met vergelijkbare verschijnselen. Maar dat wil niet zeggen dat het aan het kabelsignaal zelf ligt, maar eerder dat nu problemen naar boven komen die er altijd al geweest zijn bij die abonnees maar niet opvielen omdat op die plekken toen andere zenders zaten.

Het AOP is het Abonnee Overname Punt, dat is de eerste aansluitdoos waar de grondkabel je huis in komt. Meestal zit die in de meterkast bij de wat nieuwere huizen. In de meterkast zit dan vaak een splitter of versterker waarvandaan de aansluitdozen in de verschillende kamers van signaal voorzien worden. Bij al die splitters/versterkers/dozen kan een probleem of niet-goed-aangesloten doos of stekker met plastic kapjes gebruikt zijn. Daarom altijd het advies om een storend apparaat eerst direct op het AOP aan te sluiten, desnoods door hem bij de meterkast neer te zetten. Is de storing dan weg, dan kun je vrij simpel steeds weer een deel van de installatie aansluiten om te zien waar het optreedt. Maar dat werkt dus alleen als de storing altijd aanwezig is. Als het maar af-en-toe gebeurt is het 'zoeken' veel lastiger :cry:
 
Bij Casema is namelijk ook een storing op deze zender:

De zender zelf heeft geen storing, alleen is de transport stream van frequentie gewijzigd, dat hebben niet alle ontvangers goed opgepikt, vooral die zonder ziggo certificatie. Na de frequentiewijziging blijken een aantal mensen last te hebben van storingen die van buitenaf komen. De zender of TS zelf heeft geen storing (bij mij werkt het wel goed).

Er lopen inderdaad meerdere topics met vergelijkbare problemen die allemaal terug te voeren zijn naar 'wijziging van de frequenties', maar het zijn vaak verschillende oorzaken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan