• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Nat Geo Graphic HD

Status
Niet open voor verdere reacties.
O

Orca45

Sinds gisteren had ik geen Nat Geo Graphic HD (kanaal 18) meer.
Mededeling "Geen Service beschikbaar"/
TV opnieuw laten zoeken naar de zenders.
Gelukkig was Nat Geo Graphic HD (kanaal 18) weer beschikbaar.
Maar helaas ..... voor korte duur.
De kanaal geeft alleen maar groene blokken en signaal is zeer slecht.
Signaalsterkte is 40% terwijl de rest allemaal dik boven de 80% tot zelfs 100% is. Alle kanalen nog eens door gelopen Kanaal 16 Disney Channel is 66% maar beeld is perfect ook Kanaal 17 Discovery Channel is 64% en ook perfect beeld.

Dus ik heb alleen last van Nat Geo Graphic HD (kanaal 18) die niet te bekijken is, wat kan ik hier aan doen.

Bij storingen in mijn gebied staat:
Signaalstoring bij Ziggo

Heeft u momenteel last van storing met uw Digitale Televisie? Probeer dan uw ontvanger opnieuw te installeren.
Volg hiervoor het stappenplan welke te vinden is op onze site.

Dit heb ik gedaan maar zonder verbetering.
Het kan toch niet zo zijn dat 1 kanaal slecht is dat dit aan mijn kabels ligt.

Heb gezien dat meerdere mensen last hebben van signaalsterkte verlies na de update.

Kan iemand zeggen hoe ik Nat Geo Graphic HD (kanaal 18) weer goed kan krijgen en de signaalsterkte omhoog krijg.
 
Net Ziggo voor de zekerheid gebeld.
Ziggo vertelde mij dat het een bekend probleem is in deze regio. Dit komt inderdaad door de update, en omdat ik met CI++ werkt, die is gevoeliger dan een digitale ontvanger die hebben minder last (klopt op slaapkamer werkt het wel goed). Zij sturen een kosteloze nieuwe sterkere kabel, waarmee het probleem opgelost zou moeten zijn, zo niet moet ik terugbellen, en sturen ze kosteloos een monteur.
 
Net Ziggo voor de zekerheid gebeld.
Ziggo vertelde mij dat het een bekend probleem is in deze regio. Dit komt inderdaad door de update, en omdat ik met CI++ werkt, die is gevoeliger dan een digitale ontvanger die hebben minder last (klopt op slaapkamer werkt het wel goed). Zij sturen een kosteloze nieuwe sterkere kabel, waarmee het probleem opgelost zou moeten zijn, zo niet moet ik terugbellen, en sturen ze kosteloos een monteur.

Wat is de signaalkwaliteit, evt ber-verstoringen? Overigens een sterkere kabel is een kabel die minder demping heeft dus wat minder signaalverlies vertoont. Ik help het je hopen overigens... Anders lost een versterker het probleem (mits geen signaalverstoringen) op.
 
waar kan ik deze waarden vinden ?
Ik kan alleen een signaalsterkte/kwaliteit vinden op de tv
 
waar kan ik deze waarden vinden ?
Ik kan alleen een signaalsterkte/kwaliteit vinden op de tv

In je tv (bijv Samsung) kun je vinden bij signaalinformatie/detectie wat de sterkte en de kwaliteit zijn. De signaalsterkte mag lager zijn zolang de signaalkwaliteit maar 100% is, anders krijg je in ieder geval verstoringen. Als de signaalkwaliteit niet 100% is kan dat te maken hebben met een slechte kabel (instraling), de wandcontactdoos, de kabel naar het AOP of in sommige gevallen zelfs het AOP.

In dat menu in je tv kun je ook vaak de bitfouten zien (ook wel BER). Als die te hoog oploopt gaat het ook mis. Idealiter is die 0. Bij mij overigens is ie nooit 0 op Sport 1 Select HD en FOX Sports 2 HD, maar ondanks een wat oplopende waarde heb ik geen beeldverstoringen (want de signaalkwaliteit blijft 100%).

Dus als het puur om de signaalsterkte gaat is het een ander verhaal dan de signaalkwaliteit. Hopelijk lost die kabel het op, zo niet dan moet er even verder gekeken worden.
 
ik kijk nu net weer op Kanaal 18, en signaalsterkte is weer 78% en beeld is weer perfect, wel bitrate fouten staat wel op 0. maar verspringt ook af en toe.
Zolang mijn beeldkwaliteit maar goed is, dan ben ik al tevreden.
 
ik kijk nu net weer op Kanaal 18, en signaalsterkte is weer 78% en beeld is weer perfect, wel bitrate fouten staat wel op 0. maar verspringt ook af en toe.
Zolang mijn beeldkwaliteit maar goed is, dan ben ik al tevreden.

Als de BER af en toe verspringt (dus niet meer nul) dan is er blijkbaar een signaal storing die af en toe optreedt. Heb je dezelfde storing op kanaal 204 (Nat Geo Wild HD) ? Die zit in dezelfde transport stream dus op dezelfde frequentie.

Meestal komt dit soort storing door signalen van buitenaf. Echter is de frequentie 738.750 MHz waar deze transport stream op werkt in jouw gebied geen digitenne of 4G frequentie. Je kunt even wachten of het met het kabeltje wat Ziggo opstuurt beter gaat, anders moet je kijken of er toevallig een DECT telefoon of WiFi routre of ander 'zendend' apparaat in de buurt van je TV staat. Weliswaar werken die op andere frequenties, maar kunnen toch storen als ze dichtbij een apparaat staan.
 
Hoi Cees,
Weet je, ik kijk nooit bij de instellingen.
Als mijn beeld optimaal is, komt ik nooit in de menu.
Wanneer de beeld slecht is, kijk ik er, maar ik moet zeggen dat wij zeer tevreden zijn over Ziggo, alleen soms dan denk ik, waar ligt het probleem nu ?
Bij de TV of aan Ziggo, en ik merk regelmatig als we slecht beeld hebben, de volgende dag alles weer goed is, dus een probleem bij ZIGGO.
Mijn Signaalsterkte is altijd 100% en Signaalkwaliteit is rond de 88%, en zoals vanochtend rond de 40%, was erg vreemd, alleen maar groene blokken en stotterd beeld, nu is deze weer 78%. Dus ik ben weer tevreden
 
Hoi Cees,
Weet je, ik kijk nooit bij de instellingen.
Als mijn beeld optimaal is, komt ik nooit in de menu.
Wanneer de beeld slecht is, kijk ik er, maar ik moet zeggen dat wij zeer tevreden zijn over Ziggo, alleen soms dan denk ik, waar ligt het probleem nu ?
Bij de TV of aan Ziggo, en ik merk regelmatig als we slecht beeld hebben, de volgende dag alles weer goed is, dus een probleem bij ZIGGO.
Mijn Signaalsterkte is altijd 100% en Signaalkwaliteit is rond de 88%, en zoals vanochtend rond de 40%, was erg vreemd, alleen maar groene blokken en stotterd beeld, nu is deze weer 78%. Dus ik ben weer tevreden

Ik zou met signaal sterktes van 100% maar kwaliteit onder de 100% zeker een en ander (laten) nakijken. Die signaalsterkte 100% is opzich niet erg maar kan teveel zijn. De kwaliteit onder de 100% betekend fouten in het signaal. Dat is een stuk ernstiger aangezien hier de storingen in je beeld door ontstaan.
 
Helaas heb ik te vroeg gejuiched.
Na 2 dagen weer perfect Nat geo Graphix HD gekeken te hebben is de kwaliteit nu weer super slecht, signaalkwaliteit is rond de 35%.

Waar is Ziggo mee bezig.
Het ligt dus niet aan de kabel, als ik 2 dagen weer goed kijk, en vervolgens weer super slecht.
Gisteren bij 2 vrienden geweest in 2 verschillende plaatsen, en beide hebben zelfs Nat geo Graphix HD op zwart staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan