Sinds kort hebben we een Cisco EPC3925 router op de plaats van de Experiabox. In ons netwerk hangen twee NAS schijven van LaCie: de WirelessSpace en de StorageDisk.
één tot tweemaal per uur 'flipperen' deze disks, dat wil zeggen dat meerdere computers in het netwerk melden "de verbinding met de NAS is hersteld".
Dat is vervelend, maar het meest vervelende is dat na zekere tijd (zoveel meldingen?) de NAS helemaal niet meer wordt hersteld. Dat is dan als (samba)disk. Kijk ik via de web toegang naar de admin van de NAS, dan is daar alles op orde. Dat doet mij concluderen, dat er met het IP adres niets mis is. Alle hardware resetten lijkt het probleem weer (voor een poosje) op te lossen.
Met de Experia box werkte de NAS schijf altijd vlekkeloos.
Met de Cisco box niet meer, moet ik nu concluderen dat er iets in de instellingen van de Cisco box incorrect is? Maar wat dan?
één tot tweemaal per uur 'flipperen' deze disks, dat wil zeggen dat meerdere computers in het netwerk melden "de verbinding met de NAS is hersteld".
Dat is vervelend, maar het meest vervelende is dat na zekere tijd (zoveel meldingen?) de NAS helemaal niet meer wordt hersteld. Dat is dan als (samba)disk. Kijk ik via de web toegang naar de admin van de NAS, dan is daar alles op orde. Dat doet mij concluderen, dat er met het IP adres niets mis is. Alle hardware resetten lijkt het probleem weer (voor een poosje) op te lossen.
Met de Experia box werkte de NAS schijf altijd vlekkeloos.
Met de Cisco box niet meer, moet ik nu concluderen dat er iets in de instellingen van de Cisco box incorrect is? Maar wat dan?