• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

NAS niet meer te benaderen met nieuwe Thomson Modem

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Rayman11
  • Startdatum Startdatum
R

Rayman11

Hallo,

Even een zeer irritant probleem.

Sinds vandaag heb ik UPC fiber power 60 mb. Hierbij heb ik een Thomson TWG870U gekregen.

Mijn oude situatie was 20 mb internet van Orange met een Livebox. Via mijn livebox streamde ik films en andere media vanaf mijn NAS (ch3snas van Conceptronic) naar mijn mediaspeler (tvix 6500a). Dit was een bekabeld netwerk met twee vaste IP adressen.

Omdat ik mijn nieuwe internet wilde installeren heb ik eerst de statische ip adressen van beide apparaten op dynamisch gezet. Vervolgens UPC modem ginstalleerd en alles werkt prima. Laptop ziet nas en kan lezen en schrijven naar de nas. Vervolgens beide apparaten hun nieuwe statische IP adressen gegeven.

Nu komt het probleem......

In mijn mediaspeler stonden nog steeds de oude instellingen van mijn nas. Ik heb vervolgens alleen het ip-adres veranderd omdat mijn nas een ander ip adres heeft gekregen.

Nu ziet mijn mediaspeler de NAS niet meer. Ik heb alles geprobeerd en de ip adressen en dergelijke kloppen ook.

Ik heb het idee dat de modem de bestandoverdracht op een of andere manier niet ondersteund. IK wil de boel configureren met een NFS bestandoverdracht. (zoals het was met de Livebox)

Het gekke is wel dat mijn mediaspeler mijn nas wel ziet met een Upnp verbinding. Vandaar dat ik denk dat de instellingen goed zijn en dat het probleem in de Thomson zit....

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Dit is zeer irritant
 
Is het subnet bij beide gelijk?
Lijkt me meer iets in de Tvix. Heb je deze opnieuw opgestart na het wijzigen?
Ik heb een combi Qnap, Dune en Thomson en streamen werkt gewoon.

Misschien ook via Samba proberen.
 
Ik neem aan dat je een router hebt. Bij veel routers is er een mogelijkheid om uPNP aan/uit te zetten.
Staat dit op aan? Zitten allen IP adressen op hetzelfde subnet?
 
Heb je in de mediaspeler behalve het normale IP adres ook de subnet mask, gateway en DNS server wel aangepast.
Heb je na het instellen en opslaan van de instellingen de mediabox al eens een paar minuutjes van de stroom gehad, zodat evt. "hangende" instellingen verdwijnen.

Ik heb even wat zitten lezen op internet en als ik het goed begrepen heb moet je de NAS uiteraard instellen voor gebruik op jouw netwerk, maar moet je de NFS share ook voorzien van een URL met het juiste IP adres.
Is dat ook gebeurt/aangepast?
 
Terug
Bovenaan