• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

NAS, maar geen vast IP?!

  • Onderwerp starter Onderwerp starter r_brus
  • Startdatum Startdatum
R

r_brus

Hallo,

Ik heb thuis een aantal NASjes draaien. Voorheen kon ik deze een vast ip geven, zodat niet telkens het ip-adres veranderd en ik weer opzoek moet naar het ip. Dit kon worden ingesteld op zowel de NAS als de router waar zowel DHCP als Statisch op ingeschakeld stond. Met het oog op compatibliteit met NAS-apparaten had ik op zijn minst verwacht dat horizon ook deze optie zou hebben. Niks is minder waar. Nog sterker de adressen veranderen telkens weer. Na een korte tijd beginnen de irritatie al op te lopen, gezien het apparaat telkens vastloopt, wordt het telkens uit- en aangezet. Hierdoor veranderen ook telkens weer de ip-adressen! Iemand een idee hoe dit op te lossen? Je zou denken ondersteuning voor NAS ook de optie voor statische ip-adressen.. Maar als ik mijn PC of NAS op een statisch ip-adres instel, dan wordt deze niet meer toegelaten op de box...
 
Ik heb mijn NAS gewoon een statisch IP adres gegeven die buiten de range van de dhcp adressen valt van de Horizon box en dat werkt hier perfect!
 
Slim! Bedankt voor de tip. Ik ga ik vanavond even proberen.
 
Als dat niet werkt kun je ook een reservering doen op MAC-adres zodat je je NAS op DHCP kan laten maar toch een vast ip krijgt :)
 
thatrunks zei:
Als dat niet werkt kun je ook een reservering doen op MAC-adres zodat je je NAS op DHCP kan laten maar toch een vast ip krijgt :)

Dat is precies mijn probleem ;).. Dat werkte eerst als een zonnetje, maar die optie heeft Horizon niet..
 
r_brus zei:
Met het oog op compatibliteit met NAS-apparaten had ik op zijn minst verwacht dat horizon ook deze optie zou hebben. Niks is minder waar.

Sorry had over deze zin heen gelezen, daarom dacht ik aan een situatie met Horizon en modem apart :P

Staat deze al bij de feature requests ;) ?
 
thatrunks zei:
Sorry had over deze zin heen gelezen, daarom dacht ik aan een situatie met Horizon en modem apart :P

Staat deze al bij de feature requests ;) ?

Nee, zou niet weten waar je dat kunt doen, maar zou er erg blij van worden ;D
 
Terug
Bovenaan