• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Nagenoeg geen upload via Horizonbox

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Venderwel
  • Startdatum Startdatum
V

Venderwel

Zijn er meer mensen die niet kunnen uploaden via de Horizonbox?
Speedtest geeft als download 34,34 Mbps aan, maar als de test wil gaan uploaden blijft het zoeken naar verbinding. Ook als ik een foto wil toevoegen in mijn gmail, is ie ellenlang bezig 20kbps of lager.
 
Nee, is strak net iets meer dan 10Mbit via draad, draadloos 2,4Ghz en draadloos 5Ghz (via Horizon, ik heb geen apart modem meer)

Het lijkt me dus geen algemeen Horizon probleem.
Zit er een splitter tussen die niet retour geschikt is?

Als je naar http://192.168.192.1/ gaat en dan admin/admin (tenzij veranderd)
Dan is is er links connection -> Upstream

Ik zie:

Upstream Channel Status
Transmitter # Channel ID Lock Status Frequency Modulation Symbol Rate Channel Type Power
1 0 Unlocked 10000000 16QAM 5120 ATDMA 43.5
2 0 Unlocked 10000000 N/A 0 ATDMA 0.0
3 3 Locked 37100000 16QAM 5120 ATDMA 45.0
4 4 Locked 44000000 16QAM 5120 ATDMA 43.5

Geen idee of dat goed is... zeker transmitter 2 lijkt me vreemd. Maar doet het in ieder geval prima :)
 
Nou het heeft het allemaal wel goed gedaan.
Maar ik geloof niet dat mijn waarden helemaal apk zijn...

Zender # Kanaal ID Vergrendelingsstatus Frequentie Modulatie Symbolenratio Kanaaltype Vermogen
1 1 Locked 23300000 16QAM 5120 ATDMA 58.2
2 0 Unlocked 10000000 N/A 0 ATDMA 0.0
3 0 Unlocked 10000000 N/A 0 ATDMA 0.0
4 0 Unlocked 10000000 N/A 0 ATDMA 0.0
 
Ik zie een hoog vermogen staan en heb gelezen dat boven de 54 of 57 een probleem zou kunnen zijn...
Maar even geen idee hoe je dit allemaal precies moet lezen... Iemand?
 
Ik denk dat dit onderwerp wellicht meer thuis hoort in dit topic? Zou een moderator dat kunnen verplaatsen of kan ik dat zelf?

https://ziggoforum.nl/topics/36921/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt p88l. 58.2 dBmV is normaliter veel te hoog (EuroDOCSIS 3 max "acceptabele" waarde 57 dBmV).
 
Net de splitter verwijderd en rechtstreeks op kastje aangesloten, upload doet nu al meer!:

Status upstreamkanaal
Zender # Kanaal ID Vergrendelingsstatus Frequentie Modulatie Symbolenratio Kanaaltype Vermogen
1 1 Locked 23300000 16QAM 5120 ATDMA 52.0
2 2 Locked 30200000 16QAM 5120 ATDMA 51.9
3 3 Locked 37100000 16QAM 5120 ATDMA 51.9
4 4 Locked 44000000 16QAM 5120 ATDMA 51.9
 
Oja, ik heb er wel een splitter tussenzitten.... Wil ook analoog kunnen kijken af en toe.
(terwijl de kinderen iets in het 5xx bereik kijken ;)

Haal ik die ertussenuit..

1 0 Unlocked 10000000 16QAM 5120 ATDMA 40.7
2 0 Unlocked 10000000 N/A 0 ATDMA 0.0
3 3 Locked 37100000 16QAM 5120 ATDMA 40.7
4 4 Locked 44000000 16QAM 5120 ATDMA 40.7

Dan wordt de sterkte hoger, maar niet te.. toch heb ik transponder 2 niet...
Ben wel benieuwd of dit een probleem is als ik straks wel een hogere upload zou kunnen krijgen en willen.

Edit, ik lees hier:
https://ziggoforum.nl/posts/601308/

Dat het normaal is en van de wijk afhangt. Wellicht dat ze eerst moeten upgraden om straks meer snelheid te kunnen bieden. Er is bv ook niet overal 200Mbit (bv hier niet ;)

Ik zie wel dat mijn waarden lager zijn dan veel anderen, maar zit ook kabel van zo'n 10 meter tussen Horizon en WCD en ook nog een splitter (voor analoog). Heb verder (bijna) geen enkel probleem, haal 150/10 en heb alle zenders zonder blokken / haperen.


Mod edit:
Offtopic gedeelte verwijderd.
Post dat aub in een topic over geluid synchronisatie problemen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan