Naamswijziging en aanpassing Ziggo internet

Provider Forum

Officieel account
Berichten
86
1696270097031.png
Ziggo wijzigt zijn internetpakketten voor nieuwe klanten. De Complete-, Max- en Giga-pakketten maken plaats voor de Lite-, Start XXL- en Elite-pakketten. De prijs van het duurste pakket is bovendien met 4 euro verlaagd. In juli voerde de provider juist een prijsstijging door.

Internet Only - huidige klantenPrijsInternet Only - nieuwe klantenPrijs
Start (200/30Mbit/s)47 euroLite (100/25Mbit/s)42,50 euro
Complete (500/50Mbit/s)58 euroStart (200/30Mbit/s)47 euro
Max (600/60Mbit/s)63 euroStart XXL (400/40Mbit/s)52 euro
Giga (1000/100Mbit/s)63 euroElite (1000/100Mbit/s)59 euro

Lees verder ...
 
En bestaande klanten kunnen het volle pond blijven betalen?
 
Ze voelen de hete adem van de glasvezel concurrentie, veel mensen zijn overgelopen vandaar.
 
Om de zoveel tijd krijgen de pakketten andere namen… maar inderdaad, wel makkelijk scoren om het altijd maar weer op de overstappers te gooien. Maar goed, glasvezel is geen walhalla. Lijkt leuk als de buren wat groener gras hebben… uiteindelijk blijft het wel gras. Ach, men heeft voer om te klagen hè. Stel je voor dat je eens tevreden bent.
 
Eerder dit jaar kwam ik erachter dat mijn MAX pakket geen onderdeel meer uitmaakte van het Ziggo segment aan abonnementsvormen. Ik had het wel zo beleefd gevonden wanneer Ziggo mij daarover een mail had gezonden met deze info met daaraan toegevoegd dat zolang ik niet een nieuw pakket kies MAX blijf behouden.

Naast complete herstructering van abonnementsvormen met nieuwe namen (niet van tevoren op het Ziggo Forum aangekondigd) met als laatste wijziging sinds afgelopen maandag Elite i.p.v. Giga lijkt het erop dat klanten met een Connectbox stapsgewijs een upgrade krijgen naar de Sagemcom of Connectbox Giga. Hoop dat Ziggo dan wel van tevoren een e-mail stuurt en niet dat ik plots via Post NL een nieuw modem krijg die ik binnen 14 dagen moet activeren in de hoop dat de administratieve verwerking en activering via outsource India vlekkeloos zal verlopen.
 
Ik heb geen bericht gekregen dat ons abonnement omgezet wordt naar de nieuwe structuur. Ik ga er derhalve dan ook niet vanuit dat er een nieuw modem komt. Sagemcom is wel welkom, maar er is volgens mij nog nooit iemand direct overgezet op een ‘nieuw’ abonnement. Ja, pas als de oude abonnementsvormen echt uitgefaseerd werden.
 
Wanneer Ziggo op een gegeven tijdstip de tijd rijp acht om oude abonnenmentsvormen, zoals b.v. MAX, uit te faseren, zal hier de Compal Connectbox zeker moeten worden vervangen door een Sagemcom of Connectbox Giga. Het is de vraag wanneer die transitie zal starten. Ik gok op 2025, tenminste wanneer de testperiode met DOCSIS 4.0 in 2024 succesvol wordt afgerond. Maar ik sluit ook niet helemaal uit dat Ziggo klanten met een Connectbox (en ik hoop netjes van te voren) eerder gaat benaderen i.v.m. een upgrade naar één van genoemde Giga boxen, waarbij een rol kan spelen dat Ziggo erop speculeert dat het dan voor klanten een kleinere stap wordt om te kiezen voor een Elite abonnement.
Ik besef dat het mijnerzijds nogal speculeren is. De toekomst zal het uitwijzen.
 
Terug
Bovenaan